کد خبر : 48617
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اسفند 1398- 14: 12

رئیس شورای شهر رشت:

تقبل پرداخت هزینه‌های حمل اموات توسط شورا و شهرداری رشت/انجام عملیات ضدعفونی شهر رشت در برابر کرونا

تقبل پرداخت هزینه‌های حمل اموات توسط شورا و شهرداری رشت/انجام عملیات ضدعفونی شهر رشت در برابر کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از تقبل پرداخت هزینه‌های حمل اموات رشتی به‌منظور جلوگیری از برخی سو استفاده‌ها طی مدت‌زمان شیوع بیماری کرونا توسط شورا و شهرداری رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان اسماعیل حاجی‌پور با ابراز گلایه از دستورالعمل دولت پیرامون بازگرداندن روال عادی فعالیت ادارات در شهر رشت و گیلان اظهار کرد: گویا دولت نسبت به وضعیت نامناسبی که در شهر رشت و گیلان به‌واسطه شیوع کرونا ایجادشده اطلاع درستی ندارد که معتقد است از روز دوشنبه ادارات می‌توانند طبق روال عادی به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دورکاری بهترین تصمیم برای ادارات است، افزود: در شرایطی که مهدکودک‌ها و مدارس به علت شیوع کرونا تعطیل‌شده‌اند چگونه انتظار دارند که مادران شاغل در ادارات برای خدمت به محل کار مراجعه کنند و در این صورت حضور چه کسی از فرزندانشان در این بحران بیماری به‌واسطه تعطیلی مهدکودک‌ها و مدارس در منازل به سر می‌برند نگهداری و حمایت می‌کند؟

ضدعفونی محلات رشت با بیش از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اجرای عملیات ضدعفونی در محلات مختلف رشت به‌منظور مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت با بیش از ۲۰ دستگاه ماشین طی ۱۰ شب اخیر نسبت به ضدعفونی شهر رشت اقدام کرده و این عملیات تا پایان کنترل این ویروس کشنده در دستور کار قرار دارد.

حاجی پور با تأکید بر اینکه موافق ۱۰۰ درصدی بستن ورودی‌های شهر رشت و استان گیلان هستم، تصریح کرد: معتقدم نباید به مسافران اجازه ورود به رشت و گیلان داده شود و همچنین از خروج مردم رشت و گیلان نیز به خارج از این محدوده باید جلوگیری شود تا خدای‌ناکرده این ویروس خطرناک بیش از این گسترش پیدا نکند.

به استاندار گیلان اختیار تام بدهید

وی با اشاره به اینکه شهر رشت حال خوبی ندارد، بیان کرد: از تصمیم‌گیرندگانی که در تهران حضور دارند دعوت می‌کنم تا به بیمارستان‌ها و آرامستان های رشت سری بزنند تا از عمق مشکلات ایجادشده به‌واسطه شیوع بیماری کرونا اطلاع پیداکرده و در تصمیمات خود پیرامون فعالیت ادارات و غیره تجدیدنظر کنند و به استاندار گیلان به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان اختیار تام بدهند تا در مواقع ضروری تصمیمات موردنیاز سریعاً اتخاذ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه دستورات مراقبتی توسط شهروندان به‌منظور مقابله با ویروس کرونا به‌طورجدی رعایت شود، افزود: از شهروندان تقاضا دارم حتی‌الامکان از منازل خود خارج نشوند و چنانچه بنا به‌ضرورت نیاز به خروج از منزل دارند تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

توزیع ماسک در محلات کم برخوردار رشت

حاجی پور به دغدغه شهروندان پیرامون کمبود ماسک و دستکش اشاره کرد و گفت: به همت تعدادی از جوانان مؤمن و مذهبی رشت نسبت به تولید ماسک اقدام کرده‌ایم و روزانه یک هزار عدد ماسک در محلات کم برخوردار رشت، رانندگان تاکسی توزیع می‌کند.

وی با اشاره به تقبل پرداخت هزینه‌های حمل اموات رشتی توسط شورا و شهرداری رشت تصریح کرد: متأسفانه به علت مشاهده برخی از سو استفاده‌ها توسط برخی از آمبولانس‌های بخش خصوصی در حمل اموات با دستور شورا مقرر شد شهرداری رشت پس‌ازاین پرداخت هزینه‌های حمل اموات رشتی را طی مدت‌زمان شیوع و بروز بیماری کرونا تقبل کند.

پرداخت معوقات پرسنل شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ به زمان پرداخت معوقات حقوق پرسنل شهرداری رشت با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال افزود: تمام تلاشمان را به‌منظور پرداخت تمامی مطالبات به‌حق پرسنل شهرداری رشت تا پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز به کار گرفته‌ایم و در این راستا با پیگیری دریافت ارزش‌افزوده سهم شهرداری رشت و همچنین مطالباتی که شهرداری از برخی دستگاه‌ها دارد تحقق این مهم در دستور کار است و طی چند روز آینده بخشی از معوقات پرسنل شهرداری رشت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار