کد خبر : 1616
تاریخ انتشار : جمعه 8 آبان 1394- 29: 0

تقویب فضاهای عمومی در ساماندهی فضای شهری رشت موثر است

تقویب فضاهای عمومی در ساماندهی فضای شهری رشت موثر است

شهردار رشت گفت: اولویت به تقویت فضاهای عمومی در ساماندهی فضای شهری و هویت‌بخشی به فضاهای شهری با تأکید بر هویت محله مورد توجه است.

به گزارش درگیلان، محمدعلی ثابت‌ قدم در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی و پتانسیل‌های رشت اظهار داشت: برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه و در نظر گرفتن حفاظت از از محیط طبیعی و زیست و پیوند توسعه وجه انسانی فیزیکی و کالبدی شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهر رشت، چشم انداز ۱۰ ساله افزود: ما به‌دنبال اعتماد سازی کوتاه مدت و میان مدت هستیم.

شهردار رشت با اشاره به سیر تکاملی سیاست بازآفرینی شهر رشت گفت:کاهش فقر، مقاوم‌سازی شهر در مقابل سوانح و ارتقای هویت و منزلت مکانی محلات شهر و لذت‌بردن مردم از زندگی در شهر از محورهای کلیدی این طرح است.‌

وی رفع واسطه‌گری در اقتصاد رشت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد فضای تعامل توأم با رقابت سالم در عرصه اقتصاد برای استفاده منافع عمومی شهر باید مورد توجه باشد.

ثابت‌مقدم با اشاره به عقبه فرهنگی رشت تأکید کرد: اعتقاد ما براین است که درحوزه فرهنگ و سلامت می‌توان تولید ثروت کرد.

وی گفت: اولویت به تقویت فضاهای عمومی در ساماندهی فضای شهری و هویت‌بخشی به فضاهای شهری با تأکید بر هویت محله مورد توجه است.

شهردار رشت با بیان اینکه در طرح بازآفرینی رشت حاشیه‌های رودخانه‌های رشت برای گردشگری و فضاهای سبز استفاده می‌شود افزود: گردشگری تاریخی که در دل شهر وجود دارد و به انبار تبدیل شده است، در این طرح به‌عنوان سرمایه و فرصت دیده می‌شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار