کد خبر : 41668
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

استاندار گیلان:

تقویت آبزی پروری و افزایش درآمد صیادان اولویت دولت است

تقویت آبزی پروری و افزایش درآمد صیادان اولویت دولت است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تقویت آبزی پروری و افزایش درآمد صیادان را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت، گفت: می توانید از ظرفیت آب‌بندان های گیلان در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع غروب چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان شیلات کشور گیلان را قطب مهم تولید خاویار در کشور عنوان و اظهار کرد: توجه به پرورش ماهیان خاویار و تولید خاویار ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور و استان گیلان فراهم می کند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی و هدفگذاری برای افزایش تولید خاویار در گیلان، افزود: باید به دنبال تولید ۴ تن خاویار تا سال ۱۴۰۰ در استان گیلان باشیم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی در راستای افزایش ذخایر دریای خزر در گیلان تولید و رهاسازی شد، گفت: در این زمینه گیلان در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی همچنین به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه سهم خوبی در زمینه آبزی پروری به استان گیلان اختصاص یافته است برهمین اساس تا پایان این برنامه میزان تولید ماهی در قفس باید به ۲۰۰ هزار تن برسد که سهم گیلان ۸۰ هزار تن است.

زارع با اشاره به تصویب ۲۵ میلیارد تومان برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سفر سال گذشته رئیس جمهور برای اجرای یک طرح در زمینه پرورش ماهی در قفس، تصریح کرد: ۵۰ درصد این اعتبار امسال اختصاص می یابد.

وی آموزش، مشارکت و همکاری صیادان را مهم‌ترین عامل برای افزایش تولید ماهی قفس عنوان کرد و افزود: باید از اکوسیستم دریا بیشتر حفاظت کنیم و با نگاه توسعه محور و رویکرد حفظ محیط زیست طرح‌های دریا محور انجام شود.

استاندار گیلان تقویت آبزی پروری و افزایش درآمد صیادان را از مهم‌ترین برنامه های دولت دانست و ادامه داد: گیلان ظرفیت خوبی در زمینه آب‌بندان‌ها دارد که می تواند در زمینه آبزی پروری از این ظرفیت استفاده شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار