کد خبر : 71656
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

مدیرکل مدیریت بحران‌ گیلان:

تمام رودخانه‌های استان گیلان سیلابی شدند

تمام رودخانه‌های استان گیلان سیلابی شدند

مدیرکل مدیریت بحران‌ گیلان با اشاره به آغاز برف در برخی نقاط استان گفت: تمامی رودخانه‌های گیلان سیلابی شده‌اند.

به گزارش گیلانستان، امیر مرادی در تشریح آخرین وضعیت بارش برف در استان گیلان اظهار داشت: بارش برف روز گذشته تاکنون تنها در ارتفاعات استان گیلان و در ارتفاعات اسالم به خلخال و ارتفاعات رودبار بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار بارش برف در روستای لرزه اسالم به خلخال تا ۱۰ سانتی‌متر و حجم بارش‌ باران طبق اخرین گزارشات تا ظهر امروز در برخی از مناطق استان به ۱۰۰ میلی‌متر رسیده است.

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر تمام رودخانه‌های استان گیلان سیلابی شده‌‌اند ابراز داشت: بیشترین افزایش حجم رودخانه‌ها تاکنون مربوط به مناطق شرق و به‌ویژه شهرستان رودسر، مرکزی، مرداب، فومنات و غرب گیلان است.

وی افزود: همچنین در برخی از مناطق نظیر کلاچای شاهد آبگرفتگی چند منزل مسکونی بودیم اما بارش باران و برف کنونی در استان گیلان تاکنون خسارتی بر جای نگذاشته و در دو روز گذشته شاهد همکاری خوب مردم و رعایت هشدارها بوده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: به جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت کنترل سیلاب احتمالی از دو روز گذشته همه مدیران آب منطقه‌ای و راهداری با ماشین‌آلات سنگین در رودخانه‌ها پای کار آمده‌اند و اقدامات لازم انجامشد.

مرادی با بیان اینکه در تالش اقدام به لایروبی رودخانه و در رودخانه نوخاله ماسال پایه‌های پل ترمیم شد عنوان داشت: در رضوانشهر نیز دیواره‌سازی‌های رودخانه انجام شد و در شمرود سیاهکل نیز اقدامات خوبی در جهت نگهداری پل انجام شده است.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق نظیر بالانوده کلاچای زهکش مزارع به علت آبگرفتگی بالا آمده که هماهنگی لازم با بخشدار انجام شد گفت: همچنین رودخانه شلمانرود لنگرود نیز لایروبی شد و اکنون تمام رودخانه‌ها تحت کنترل هستند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار