کد خبر : 17899
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1396- 17: 11

تملق و چاپلوسی در گیلان؛ از تریبون های مقدس تا برخی نهادهای انقلابی!!

تملق و چاپلوسی در گیلان؛ از تریبون های مقدس تا برخی نهادهای انقلابی!!

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: “هنگامی که شخص فاجر ستایش شود عرش خدا به لرزه در آید و خداوند متعال به غضب.”

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان،، یکی از صفات زشت هر انسانی، داشتن روحیه چاپلوسی و تملق است که با ایمان به خداوند سازگاری ندارد. وقتی انسان سرنوشت خود را به دست دیگران دید برای اینکه خیری به او برسانند به چاپلوسی و تملق آنها می پردازد.

تملق و چاپلوسی دیگران موجب می گردد آنان این ستودن را به حساب صفات و کارهای نیک خود بگذارند و بعلاوه نقاط ضعف خویش را فراموش کنند و از طرف دیگر، کارهای زشت و نامشروعی که مرتکب شده اند در نظرشان پسندیده جلوه کند!

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: “هنگامی که شخص فاجر ستایش شود عرش خدا به لرزه در آید و خداوند متعال به غضب.”

شخص چاپلوس گذشته از اینکه مرتکب نفاق و دروغ گردیده است، با تعریف و تمجید بی جای خود، زمینه مناسب تری برای خودسری، تندروی، بی بند و باری و تجاوزهای فاسدان، بخصوص زمامداران را فراهم می سازد و در واقع خود از جمله عوامل فساد و شریک جرم زیان ها و خساراتی خواهد بود که از ناحیه ستمگران به دیگران متوجه می گردد.

در استان گیلان هم بازار تملق و چاپلوسی روز به روز داغ تر شده و رشد چشمگیری در میان مدیران پیدا کرده است و عده ای با شروع به کار دولت دوازدهم درصددند از راه چاپلوسی و تملق به نان و نوایی برسند!

معمولا این نوع تعریف و تمجیدها در بدنه ادارات دولتی و برخی نهادها همیشه بوده و هست و افراد برای به چشم آمدن و مسئولیت های بالاتر گرفتن، به این موضوع روی می آورند.

اما تملق و چاپلوسی دولت و دولتمردان آنهم توسط برخی ائمه جمعه و برخی نهادهای انقلابی جای بسی تامل و تعجب دارد.

اینکه امام جمعه ای در خطبه هایش صرفا سخنگوی دولت باشد و همواره “به به و چه چه” کند یا مسئول یک نهاد انقلابی و مقدسی جهت گرفتن چند امتیاز برای مجموعه اش به تعریف و تمجید از نماینده دولت در گیلان بپردازد، برای مردم دلسوز و انقلابی استان قابل درک و هضم نیست.

امید است روزی تملق و چاپلوسی در این استان جای خود را به کار و صداقت داده و مدیران نیز جز خدمت خالصانه به چیز دیگری فکر نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مکافات عمل یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

زمانی همان نهاد مقدس نقش بالانس کننده قدرت رو در گیلان داشت اگر هر یک از نهادها و جایگاها قصر زیاده خواهی را داشت این نهاد مقدس نقش آفرینی میکرد و زیاده خواهلن را با اقتدار سر جایش مینشاند اما حال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همان نهاد مقدس چنان طوری عمل میمند و پشت دلسوزان و نیروهای ولایی را خالی میکند که عن هو اگر خدای ناکرده فتنه ای بحرانی و تهدیدی این استان را احاطه کند همان آقایان دولتی بداد این قائله خواهند رسید! نخسر قربان همین یچه ها های ولایی و حزب اللهی و نیروهای جهادی باید جمع کنند این قضایا را پس محاسبات اشتباه و دنیا طلبانه نکن

رفتن به نوار ابزار