کد خبر : 60586
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آذر 1399- 26: 10

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان:

توزیع کالا از مبدأ تا بازار رصد می‌شود

توزیع کالا از مبدأ تا بازار رصد می‌شود

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان با اشاره به رصد کالا توسط بانک‌های اطلاعاتی گفت: تعامل خوبی بین ناجا و سازمان صمت شکل گرفته است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ ارحام عفت‌دوست ،اظهار داشت: وجود نارسایی در تأمین کالاهای اساسی باعث افزایش قیمت و افزایش تقاضا می‌شود در این راستا اخیراً در بحث مرغ و روغن با مشکلاتی مواجه بودیم که با تدابیر ستاد تنظیم بازار این مشکلات برطرف شد و در بحث روغن نیز اخیراً چند انبار احتکار کشف شده و با محتکران برخورد قاطعانه شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان افزود: مردم و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۱۰ پلیس اطلاعات مربوط به انبارهای احتکار را به ما اطلاع دهند همچنین می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی مراتب را به ما اطلاع‌رسانی کنند.

عفت‌دوست تصریح کرد: در این راستا هماهنگی‌‌های لازم انجام شده تا تماس‌های مردم و شهروندان سریعاً منجر به نتیجه شود و در جهت پیگیری آن‌ها بلافاصله اقدامات لازم انجام گیرد؛ تاکنون بسیاری از موارد کشف و شناسایی با مشارکت و همراهی مردم بوده است.

وی گفت: قرار است رصد کالا از مبدأ تا توزیع به دست مصرف‌کننده توسط بانک‌های اطلاعاتی انجام شود و در این زمینه تعامل‌ خوبی بین ناجا و سازمان صمت شکل گرفته؛ اکنون به دلیل وجود شرایط خاص افرادی که مرتکب احتکار می‌شوند به‌دلیل اخلال در نظام اقتصادی به دادسرا معرفی می‌شوند تا پیگیری‌ها و برخورد لازم انجام شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان افزود: در استان گیلان ۲ گمرک رسمی آستارا و بندر انزلی داریم پلیس گمرک در بندر آستارا که یک منطقه بندری ریلی و زمینی است مستقر شده و ان‌شاالله در آینده نزدیک در بندر انزلی نیز پلیس گمرک مستقر می‌شود و نظارت‌های لازم در این بندر نیز انجام می پذیرد.

عفت‌دوست خاطرنشان کرد: یکی از عوامل کمبود برخی از کالاها در بازار خرید زیاد و جمع‌آوری آن‌ها توسط مردم در منازل است در این راستا برای جلوگیری از کمبود برخی از اقلام از شهروندان می‌خواهیم که به اندازه احتیاج خود خرید داشته باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان عزیز در صورت مشاهده افراد سودجویی که اقدام به احتکار کالا می‌کنند همکاری لازم را با پلیس داشته باشند و از طریق سامانه‌های مذکور به ما اطلاع‌رسانی کنند در این راستا دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کرده و برخورد قاطعانه‌ای با محتکران می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار