کد خبر : 47715
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اسفند 1398- 38: 16

توضیحات سخنگوی شورای ائتلاف درباره رأی مؤثر و هوشمندانه: باید از رأی دادن به گزینه‌های کم رأی پرهیز کرد

توضیحات سخنگوی شورای ائتلاف درباره رأی مؤثر و هوشمندانه: باید از رأی دادن به گزینه‌های کم رأی پرهیز کرد

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه باید از رأی دادن به گزینه‌های کم رأی پرهیز کرد، گفت: بخش مهمی از تشخیص تکلیف در نظر گرفتن نتیجه می‌باشد که به اشتراک‌گذاری سبد آرای نامزدهای انتخاباتی در ائتلاف‌ها از مهم‌ترین عوامل تقویت یک ائتلاف است.

به گزارش گیلانستان سیاوش آقاجانی با اشاره به چگونگی رسیدن شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به گزینه‌های ائتلاف اظهار کرد: برای رسیدن به گزینه‌های ائتلاف دو مؤلفه صلاحیت و مقبولیت هم‌زمان موردتوجه بوده تا بهترین گزینه‌هایی که قابلیت رأی آوری دارند در لیست ائتلاف قرار بگیرند.

وی با تشریح رسیدن به گزینه‌های ائتلاف و مخالفت برخی کاندیداها گفت: اگر گزینه‌ای ازنظر برخی، اصلح است ولی در لیست حضور ندارد قطعاً بر اساس نظرسنجی‌های معتبر در همان مقطع، شرایطی داشته که رأی آور نبوده یا رأی آوری او بسیار سخت‌تر از گزینه‌های دیگر انقلابی بوده و بیشترین علت عدم امضای میثاق نامه در بین گزینه‌های انقلابی هم این مسئله بوده است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت رأی دادن به گزینه‌های ائتلاف تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های معتبر در حال حاضر مهم‌ترین لیست موردتوجه مردم در انتخاب نامزدها، لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور است و بخشی از این نیز ناشی از مکانیزم شفاف و مشخص شورای ائتلاف است که توانسته تا حد زیادی اعتماد مردم را جلب نماید.

آقاجانی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد بر اساس شناخت خود از گزینه‌های دیگر انقلابی، اشخاص دیگری را اصلح بدانند و به آن‌ها رأی دهند، افزود: طبق نظرسنجی‌های معتبری که انجام‌شده، افراد خارج لیست از بخت بسیار کمی در رقابت با جریانات رقیب برخوردار هستند و رأی دادن به ایشان نمی‌تواند نهایتاً به داشتن مجلس انقلابی‌تر کمکی کند.

وی با اشاره به انتقادات به برخی گزینه‌ها تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها نیروهای انقلابی نسبت به گزینه‌های معرفی‌شده انتقاداتی وارد می‌کنند که بعضاً ناشی از اتهامات اثبات نشده و از مقایسه با سایر نامزدهای انقلابی همان حوزه است اما نکته مهمی که بعضاً به آن توجه نمی‌شود محدودیت‌های میدانی مانند رقبای حاضر در عرصه صحنه رقابت است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با تشریح تک رأی دادن یا رأی ندادن به برخی گزینه‌ها گفت: به اشتراک‌گذاری سبد آرای نامزدهای انتخاباتی در ائتلاف‌ها از مهم‌ترین عوامل تقویت یک ائتلاف است مثلاً وقتی سه گزینه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان گیلان از سبد آراء بعضاً مختلفی برخوردارند می‌توانند با به اشتراک‌گذاری این سبد آرا با یکدیگر، به کلیت جریان انقلابی کمک کنند.

آقاجانی با بیان اینکه باید از رأی دادن به گزینه‌های کم رأی پرهیز کرد، گفت: حتی اگر شخصی به هر دلیلی نمی‌تواند به گزینه یا گزینه‌های نهایی شانا رأی دهد، توصیه می‌شود گزینه‌های کم رأی را که بختی برای پیروزی ندارند کنار بگذارد و به گزینه‌های پر رأی‌تر انقلابی رأی دهد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از تشخیص تکلیف در نظر گرفتن نتیجه است، گفت: نمی‌توان با این توجیه که من به نتیجه هیچ کاری ندارم، آگاهانه و عامدانه اثر یک رأی از جریان انقلابی را عملاً از بین برد و خنثی کرد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با تأکید بر اهمیت لیستی رأی دادن بیان کرد: در شرایطی که در چندین دوره از انتخابات‌های کشور، جریانات غیرانقلابی کوشیدند با تنظیم و معرفی لیست‌های واحد انتخاباتی و تمرکز آرا بر گزینه‌های خود، آن‌ها را رأی آور کنند، تفرق آرای نیروهای انقلابی یک تهدید و از عوامل وضعیت دشوار مردم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تهیه لیست‌های جامع و واحد انتخاباتی به یکی از ضروریات پیروزی نیروهای انقلابی تبدیل شده است، افزود: به همین دلیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور با رویکرد ارائه چنین لیستی به‌صورت میدانی در تمام کشور شبکه‌سازی کرده است تا به لیست واحد انتخاباتی برسد.

آقاجانی با بیان اینکه مردم باید برگه آرا را به نحوی پر کنند که اثر آن به نفع کشور و مردم باشد، گفت: دقیقاً با همین منطق، افزایش لیست‌های مختلف انتخاباتی در بین بدنه انقلابی می‌تواند به‌مثابه نقض غرض و موجب تفرق آرا شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار