کد خبر : 57461
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399- 12: 18

معاون گردشگری گیلان خبر داد:

توقیف ۶۰ گروه و تور غیرمجاز گردشگری / عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط طبیعت‌گردان

توقیف ۶۰ گروه و تور غیرمجاز گردشگری / عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط طبیعت‌گردان

معاون گردشگری گیلان با اشاره به توقیف ۶۰ گروه غیرمجاز گردشگری طی ۶ ماه در این استان از عدم رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط طبیعتگردان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا آذرپور (معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان) از پیگیری فعالیت تورهای غیرمجاز در گیلان و لغو برگزاری چنین تورهایی خبر داد و گفت: این گروه‌ها بدون دریافت مجوز مبادرت به اجرای تور گردشگری می‌کردند که نه تنها موازین شرعی و اخلاقی را رعایت نمی‌کردند بلکه پروتکل‌های بهداشتی را درخصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نیز رعایت نمی‌کردند از این رو دادستان استان دستور برخورد با آنها را داده بود.

او در ادامه از توقیف ۶۰ گروه گردشگری طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این گروه‌ها شناسایی و با آنها برخورد شد. ضمن آنکه حضور این گروه‌های غیرمجاز در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها افزایش می‌یابد چنانکه طی روز جمعه ۱۱ مهرماه ۸ گروه که از تورهای گردشگری داخل استان بودند را متوقف کردیم و برای آنها حکم بازگشت به مبدا صادر شد. بیشتر این گردشگران به سمت ماسال و شفت می‌رفتند. در عین حال ۵ ماشین نیز توسط پلیس راه از ورودی استان بازگردانده شدند که این گروه‌ها از تهران عازم شده بودند. درواقع می‌توان گفت طی روز جمعه ۱۳ گروه از تورهای غیرمجاز بازگردانده شدند.

آذرپور تصریح کرد: طی روزهایی که با شیوع ویروس کرونا درگیر هستیم، کنترل روی تورهای گردشگری بیشتر است و هر گروهی که مجوز نداشته باشد، به مبدا بازگردانده می‌شود. سپس سرگروه‌ها برای ارائه پاسخ توسط نیروی انتظامی و ما دعوت می‌شوند و برای آنها پرونده تشکیل می‌شود. تاکنون نیز حدود ۱۰ پرونده تشکیل شده است و با توجه به آنکه بیشتر این تورها نخستین بار است که برگزار می‌شوند از آنها تعهد می‌گیریم. زیاد موافق پرونده‌سازی نیستیم و اگر کارشان را دوباره تکرار کنند آنگاه به دادگاه ارجاع می‌دهیم.

به گفته معاون گردشگری استان گیلان، برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز برای گردشگری و جوامع محلی استان مشکلات زیادی را بوجود آورده است چنانکه مردم محلی نیز ناچار به انجام برخورد با تورهایی می‌شوند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. در بیشتر روستاهای استان ازجمله ماسال و شفت که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته‌اند، خانه‌هایی که اجاره داده می‌شوند در صورت دارا بودن مجوز، پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و نظارت وجود دارد. البته که ممکن است خانه مسافرهای غیرمجاز هم فعال باشند و به محض شناسایی پلمپ می‌کنیم.

او درخصوص شهرهایی که بیشترین مشکل را به لحاظ حضور تورهای غیرمجاز گردشگری دارند، گفت: ماسال، فومن، دیلمان، املش و رودسر ازجمله مناطقی هستند که بیشتر مورد توجه گردشگران هستند و علاوه بر گردشگرانی که از رشت به این مناطق می‌روند از تهران نیز مسافر غیرمجاز زیاد است. 

آذرپور درخصوص وضعیت سواحل استان گیلان نیز گفت: نیروی انتظامی بر سواحل کنترل دارد و بیشترین مشکل به لحاظ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه طبیعت‌گردی است و مسئولانه سفر نمی‌کنند.

انتهای پیام/ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار