کد خبر : 86815
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

رئیس سازمان صمت گیلان:

تولیدات صنعتی گیلان زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری با بلاروس است

تولیدات صنعتی گیلان زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری با بلاروس است

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: ظرفیت‌های صنعتی و امکانات تجاری گیلان می‌تواند مسیر برقراری تبادل تجاری ایران با بلاروس را تسهیل کند و زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری باشد.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری عصر سه شنبه در نشست با سفیر بلاروس و هیئت تجاری همراهش در منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان قطب صنعت سلولزی و صنایع چوبی کشور محسوب می‌شود در بخش تولیدات سلولزی و صنعت چوب می‌تواند سبب هم افزایی و همکاری بین دو کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه مصمم بودن تجار و بازرگانان جمهوری بلاروس در برقراری ارتباط مطلوب مؤثر است افزود: این توجه و حسن نظر تیم تجاری بلاروس سبب توسعه روابط در زمینه‌های مختلف محصولات صنعتی به ویژه غذایی و سلولزی خواهد شد.

 

پورحیدری به فعالیت بیش از ۲ هزار کارخانه صنعتی توانمند با محصولات متنوع در استان اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی دانش بنیان و فناوری به دلیل ساخت ماشین آلات غذایی با کیفیت به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادرات دارند و فعالیت بیش از ۶۵ برند ملی صاحب نام در گیلان فرصتی برای توسعه‌ی حجم مبادلات تجاری و روابط اقتصادی با بلاروس است.

 

دمیتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس در ایران نیز در ادامه این نشست از گسترش روابط تجاری و صنعتی با گیلان استقبال کرد و گفت: کشور ما نیز ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های صنعتی به ویژه چوب و سلولزی دارد که می‌توانیم نسبت به نیازهای دو کشور در این زمینه بیشتر بررسی و مذاکره کنیم.

 

کالتسوف با بیان اینکه خروج چوب خام از بلاروس ممنوع است افزود: برای مواد اولیه کارخانجات صنعت سلولزی گیلان می‌توانیم سالانه به میزان بیش‌از ۲ میلیون تن انواع چیپس چوب را به منظور تأمین مواد اولیه شرکت‌های تولید کننده اوراق فشرده به گیلان صادر کنیم و در این راستا واردات مواد غذایی و میوه از ایران به بلاروس برای ما مهم است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار