کد خبر : 57140
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399- 23: 18

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

تولید آثار سینمایی فاخر در حوزه دفاع‌مقدس نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی است

تولید آثار سینمایی فاخر در حوزه دفاع‌مقدس نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تولید آثار سینمایی به‌روز و فاخر در حوزه دفاع‌مقدس نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی است.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه نقاشی «پنجره شمعدانی» با بیان اینکه انتقال خاطرات و فرهنگ دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان حائز اهمیت است اظهار داشت: جوانانی که در آن دوران حضور نداشتند باید بدانند که رزمندگان در چه شرایطی از خاک این کشور دفاع کرده و با چه فرهنگی مقاومت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان رمز ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس در کشور را به‌وسیله هنر ممکن دانست و گفت: تاریخ دفاع مقدس باید از طریق هنر به جوانان منتقل شود تا حس درست ایثار و از خودگذشتگی برای دیگران برایشان ملموس شود.

وی اقتدار و عزت کنونی ایران اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه جانفشانی مخلصانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس چنین جایگاهی را برای ما رقم زده است افزود: نهادهای فرهنگی باید با همکاری یکدیگر آثار هنری فاخر درباره دوران دفاع مقدس خلق کنند.

فاضلی با تاکید بر ساخت آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس به‌طور سالانه خاطرنشان کرد: در حوزه تولید آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس کم‌کاری شده است و بازپخش آثار تولید شده در سال‌های گذشته نیز با توجه به گذشت زمان و تغییر نیاز مخاطب درست نیست و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان هزینه بالای تولید آثار هنری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همدلی و همراهی و انسجام دستگاه‌های فرهنگی برای تولید این آثار و ترویج و انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه همه موظف هستند جهت پاسداشت زحمات و ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در این حوزه بیشتر کار و تلاش کنند عنوام کرد: ثبت ارزش‌ها، تفکر و فرهنگ دفاع مقدس سبب حفظ هویت ملی و تداوم حرکت در این مسیر نیز زمینه پیروزی بر استکبار را فراهم می‌کند

نمایشگاه نقاشی «پنجره شمعدانی» در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت به‌مدت یک هفته برقرار است و در آن ۲۵ اثر با محوریت دفاع مقدس به نمایش درآمده‌ است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار