کد خبر : 55078
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399- 33: 18

رئیس سازمان صمت گیلان:

تولید نخستین داروی ضد کرونا در گیلان

تولید نخستین داروی ضد کرونا در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه تولید یکی از داروهای ضد کرونا برای اولین بار در کشور و در گیلان آغازشده است، گفت: شرکت سبحان دارو که یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بازار دارویی است، برای تولید داروی رمد سیویر افتخارآفرینی کرد.

فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۷ درصد از نیازهای دارویی کشور را در استان گیلان تولید می‌کنیم، اظهار کرد: در شرایط فعلی هم در حوزه‌های بهداشتی و تولیدات مربوط به این حوزه گام‌های مؤثری را برداشته  و درمجموع ۳۲ واحد تولیدات دارویی، آرایشی و بهداشتی در گیلان در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه تولید یکی از داروهای ضد کرونا برای اولین بار در کشور و در گیلان آغازشده است، گفت: شرکت سبحان دارو که یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بازار دارویی است، برای تولید داروی رمد سیویر  افتخارآفرینی کرد، این اقدام در حالی صورت گرفته است که جهان به‌شدت درگیر ویروس کرونا است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه شرکت سبحان دارو در راستای پویش تولید- تداوم امید با ظرفیت و توانمندی‌های مطلوبی دارد، افزود: با داشتن بیش از ۱۵۰ قلم پروانه تولید، در حال حاضر رتبه اول کشوری ازلحاظ حجم تعداد تولید و رتبه دوازدهم کشوری ازلحاظ فروش را دارا است.

به گفته دلق‌پوش، این شرکت از منظر صادراتی نیز موفق عمل کرده و توانسته است در سطح بین‌المللی نیز تولیدات خود را عرضه کند که در سال گذشته ۷۰ هزار دلار صادرات داشته است که امیدواریم در سال جاری نیز در زمینه ارزآوری برای کشور موفق‌تر از گذشته عمل کند.

وی با اشاره به اینکه در بدو شیوع ویروس کرونا شرکت سبحان دارو به یاری حوزه سلامت و بهداشت درمان کشور شتافت، تصریح کرد: این شرکت باوجوداینکه محصولات ضدعفونی‌کننده در خط تولید خود نداشت به‌سرعت خط تولید خود را به محصولات ضدعفونی تغییر داد و روزانه ۲۰ هزار ژل ضدعفونی تولید و توزیع کرد.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان در حال حاضر ۵۰۰ نفر نیروی فعال در این شرکت به‌صورت مستقیم مشغول بکار هستند، حوزه فعالیت این شرکت به‌صورت عمومی در دسته دارو‌های اعصاب و روان است.

به گزارش فارس، شرکت داروسازی سبحان دارو یکی از شرکت‌های داروسازی تابعه گروه دارویی برکت واقع در شهر صنعتی رشت است، شرکت سبحان دارو در سال ۱۳۵۵ بانام شرکت آرایشی بهداشتی سویران و با مشارکت و دانش فنی، طراحی و ساخته شد و این کارخانه در سال ۱۳۶۰ راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۶۴ به شرکت داروسازی سبحان تغییر نام یافت و  پس از تأسیس کارخانه و خطوط تولید جدید در سال ۱۳۸۳ به نام شرکت سبحان دارو (سهامی خاص) ثبت‌شده است.

در سال ۱۳۸۴ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۸۹ نام شرکت با نماد سبحان در فهرست شرکت‌های ثبت‌شده در سازمان بورس اوراق بهادار درج‌شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار