کد خبر : 45993
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

تولید ۱۰۰ «سند افتخار» از والدین شهدای گیلانی

تولید ۱۰۰ «سند افتخار» از والدین شهدای گیلانی

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه بیش از ۴۴۰۰ نفر از والدین شهدای استان گیلان در قید حیات هستند، گفت: در قالب طرح «سند افتخار» یکصد مصاحبه با والدین شهدای رشت انجام شده است.

به گزارش گیلانستان عبدالله پاکاری از اجرای طرح «سند افتخار» خبر داد و اظهار کرد: خانواده های شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان در نزد خداوند متعال دارد.

وی از انجام یکصد مصاحبه با والدین شهدای گیلانی در قالب طرح «سند افتخار» خبر داد و عنوان کرد: خاطره‌نگاری والدین شهدا میراث ماندگاری برای نسل آینده است و وظیفه داریم این میراث را گردآوری و برای انتقال به نسل آینده نگهداری کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اجرای طرح «سند افتخار» را کاری مفید و ماندگار دانست و گفت: در مرحله نخست طی یک ماه گذشته تعداد یکصد مصاحبه با والدین شهدای شهر رشت انجام گرفته و معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان در نظر دارد طی ماه های آینده و تا قبل از اتمام سال ۹۸ با همکاری دیگر شهرستان ها از باقی والدین شهدا که در قید حیات هستند این طرح را اجرا کند.

پاکاری با بیان اینکه بیش از ۴۴۰۰ نفر از والدین شهدای استان گیلان در قید حیات هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مصاحبه از والدین شهدای معظم گیلانی ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه سینه والدین شهدا مملو از خاطرات فرزندانشان است، افزود: ثبت و ضبط این خاطرات کمک می‌کند تا آیندگان بیشتر با سیره شهدا و نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه آیندگان باید بدانند شهدا در گذشته چه ایثار و گذشتی کردند تا انقلاب اسلامی به دست دشمنان نرسد، یادآور شد: برای این امر باید راه و منش شهدا به نسل جوان با شیوه‌های مختلف مانند ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا شناسانده شود، زیرا تحقق این موضوع منجر به بیمه شدن انقلاب اسلامی از گزند دشمنان خواهد شد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار