کد خبر : 42795
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مهر 1398- 33: 16

مشاور معاون وزیر کشاورزی کشور:

تولید ۱۲۰ هزار تن زیتون در کشور/رودبار قطب تولید زیتون ایران است

تولید ۱۲۰ هزار تن زیتون در کشور/رودبار قطب تولید زیتون ایران است

مشاور معاون وزیر کشاورزی با بیان اینکه رودبار قطب تولید زیتون کشور است، گفت: امسال ۱۲۰ هزار تن زیتون در کشور تولید شده، که افزایش ۳۰ درصدی زیتون و روغن‌زیتون در کشور نشان‌دهنده اهمیت این میوه استراتژیک است.

به گزارش گیلانستان  همایش آموزشی ارزیابی حسی زیتون ظهر امروز با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستان رودبار در سالن همایش‌های سینما زیتون رودبار برگزار شد.

افزایش ۳۰ درصدی تولید زیتون و روغن‌زیتون

مشاور معاون وزیر کشاورزی در همایش ارزیابی حسی زیتون رودبار با بیان اینکه رودبار مغز زیتون کشور است و امسال ۱۲۰ هزار تن زیتون در کشور تولید شده، اظهار کرد: افزایش ۳۰ درصدی زیتون و روغن‌زیتون در کشور نشان‌دهنده اهمیت این میوه استراتژیک است.

سید رحمت االله پریچهر با اشاره به جایگاه ایستگاه ارزیابی حسی روغن‌زیتون در رودبار افزود: ایستگاه ارزیابی زیتون در رودبار دارای جایگاه بین‌المللی است و به‌عنوان نگین ارزشمند در کشور می‌درخشد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزیابی حسی روغن‌زیتون تصریح کرد: ارزیابی حسی روغن‌زیتون مسئله اجتماعی است و مردم می‌توانند با فراگیری این علم نسبت ارتقا روغن‌زیتون و فرآورده‌های زیتونی، پیشگام باشند.

مشاور معاون وزیر کشاورزی و مجری طرح زیتون با تأکید بر تشکیل کارگاه‌های آموزشی با موضوع ارزیابی حسی زیتون در شهرستان رودبار گفت: ایستگاه ارزیابی حسی زیتون رودبار از جنبه آزمایشی بیرون آمده و به کارگاه آموزشی عمومی تبدیل شود.

رودبار دارنده تنها آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن‌زیتون در کشور است

رئیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اداره کل کشاورزی گیلان نیز در همایش ارزیابی حسی زیتون اظهار کرد: رودبار دارنده تنها آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن‌زیتون در کشور است و می‌طلبد توجه بیشتری به این آزمایشگاه شود.

معرفت مصطفوی راد با تأکید بر تجهیز آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن‌زیتون گفت:  ارتقا و تجهیز آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن‌زیتون رودبار نیازمند اعتبارات ویژه است که انتظار می‌رود حمیتی از سوی مسؤولان شهرستانی، استانی و کشور صورت گیرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: خبرنگاران از هیچ خبری در خصوص زیتون غافل نمی‌شوند که جای تقدیر دارد.

اقتصاد و معیشت مردم رودبار وابسته به زیتون است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار نیز در این همایش با اشاره به نقش اثرگذار زیتون بر درآمد و اقتصاد مردم رودبار اظهار کرد: اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم رودبار وابسته به زیتون است.

علی‌اکبر پور علی با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن تصریح کرد: توجه به مسئله کشاورزی به‌ویژه محصول استراتژیک زیتون با رویکرد اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش اساسی در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن باشد.

همایش آموزشی ارزیابی حسی زیتون با محوریت ارتقای کیفی تولید روغن‌زیتون و با حضور کارشناسان ارزیاب حسی زیتون و جمعی از باغداران زیتون برگزار شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار