کد خبر : 82731
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

تولید ۱۳۰ هزار تنی محصول کیوی در تالش

تولید ۱۳۰ هزار تنی محصول کیوی در تالش

فرماندار تالش، با بیان اینکه ایران رتبه چهارم در تولید کیوی و شهرستان تالش رتبه اول در استان گیلان را داراست، به محوری بودن این شهرستان در تولید محصول کیوی تاکید کرد و از تولید ۱۳۰ هزار تنی این میوه در سال جاری خبر داد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، کیا عاشوری در جلسه بررسی محصول میوه صادراتی کیوی که با حضور جمعی از کیوی کاران و صاحبان سردخانه های شهرستان تالش برگزار شد، ضمن تاکید بر جلوگیری از متضرر شدن فروش محصول کیوی، اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت مناسب سردخانه ها در سطح شهرستان برای محصول کیوی، کشاورزان مشکلی در تولید و حفظ این میوه نخواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه ایران رتبه چهارم در تولید کیوی و شهرستان تالش رتبه اول در استان گیلان را داراست، به محوری بودن این شهرستان در تولید محصول کیوی تاکید کرد و از تولید ۱۳۰ هزار تنی این میوه در سال جاری خبر داد.

 

فرماندار شهرستان تالش خطاب به سردخانه داران به همراهی این صنف در حفظ محصولات کشاورزان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود صاحبان ۴۴ واحد سردخانه در سطح شهرستان با داشتن ظرفیت ۱۰۰ هزار تنی نهایت همکاری را در حفظ این محصول ارزشمند داشته باشند.

 

عاشوری خاطرنشان کرد: در سال گذشته شهرستان تالش تا ۱۵ آبان ۱۰ هزار تن صادارت محصول کیوی داشت که این رقم در سال جاری به ۱۶ هزار تن رسیده که نشان دهنده افزایش بیش از ۵۰ درصدی است.

 

وی یادآور شد: شهرستان تالش با دارا بودن ۴۵۰۰ هکتار باغ کیوی و اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد و مستلزم حمایت همه جانبه مسئولین استانی و کشوری است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار