کد خبر : 83779
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

تولید ۱۴۰۷ تن گوشت قرمز توسط عشایر گیلان/ راه اندازی بازار محصولات عشایری

تولید ۱۴۰۷ تن گوشت قرمز توسط عشایر گیلان/ راه اندازی بازار محصولات عشایری

سرپرست اداره امور عشایر گیلان با بیان اینکه سالانه ۱۴۰۷ تن گوشت قرمز توسط عشایر استان تولید می شود، گفت: برای حمایت از فروش محصولات عشایر برنامه داریم تا نمایشگاه و بازار فروش محصولات عشایری را در استان ایجاد کنیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، فریدون طالبی در گفت و گویی با بیان اینکه عشایر قشر زحمتکش و تولیدکننده هستند و با کمترین توقع، بیشترین اثربخشی را در تولید و اقتصاد کشور دارند، اظهار کرد: عشایر گیلان سالانه ۱۴۰۷ تن گوشت قرمز تولید می کنند.

 

وی افزود: برنامه داریم در زمینه هایی همچون درمان، بهداشت، مدارس، نصب پنل های خورشیدی، ارتقای سواد و… برای عشایر گیلان اقدام کنیم تا از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز در وضعیت بهتری قرار بگیرند.

 

طالبی تصریح کرد: علاوه بر پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، کشک، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره نیز از فرآورده‌های دامی عشایر است که هر کدام به‌ طور مجزا درآمدزایی خوبی برای عشایر به همراه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: شرایط خاص زندگی اجتماعی و فرهنگی عشایر موجب شده شاهد اشتغال زنان در امر تولید صنایع دستی باشیم که از گذشته‌های دور درآمدزایی خوبی برای این قشر به همراه داشته و همچنین موجب شده تا این هنر به‌ عنوان یک بخش مکمل در کنار دامداری نقش مهمی در اشتغال ایفا کند.

 

سرپرست اداره امور عشایر گیلان با بیان اینکه برای حمایت از فروش محصولات عشایر برنامه داریم تا نمایشگاه و بازار فروش محصولات عشایری را در استان ایجاد کنیم، متذکر شد: از آنجاییکه بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان های تالش و رضوانشهر هستند، ممکن است این نمایشگاه را در این شهرستان ها برپا کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار