کد خبر : 40648
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398- 38: 10

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تولید ۹۰ درصد بادام زمینی کشور در آستانه‌اشرفیه

تولید ۹۰ درصد بادام زمینی کشور در آستانه‌اشرفیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، آستانه‌اشرفیه را قطب تولید بادام زمینی در کشور معرفی کرد و گفت: آستانه‌اشرفیه دارای ظرفیت خوبی در حوزه تولید بادام زمینی است به طوری که ۹۰ درصد بادام زمینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش گیلانستان علی درجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب شرایط بسیار خوبی در حوزه کاشت و‌ تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دارد که این امر می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد منطقه کند.

وی آستانه‌اشرفیه را قطب تولید بادام زمینی در کشور معرفی کرد و گفت: آستانه‌اشرفیه به دلیل وجود خاک حاصلخیز و آب فراوان رودخانه سفیدرود دارای ظرفیت خوبی در حوزه تولید بادام زمینی است به طوری که ۹۰ درصد بادام زمینی کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به دیگر شهرهایی که بادام زمینی در آن تولید می‌شود، افزود: شهرهای لشت نشا، تالش، بندرانزلی از دیگر شهرهایی هستند که بادام زمینی در آن ها تولید می‌شود که این امر نشان دهنده اهمیت این محصول در استان گیلان است.

درجانی با اشاره به خواص بادام زمینی برای سلامتی انسان بیان کرد: بیشترین میزان این محصول به صورت سنتی تولید و برشته می‌شود که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان مفید است.

انتهای پیام /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار