کد خبر : 22454
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

تولید 400تن توت فرنگی گلخانه‌ای در گیلان

تولید 400تن توت فرنگی گلخانه‌ای در گیلان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان از قطب های تولیدی توت فرنگی گلخانه ای در کشور است.

به گزارش گیلانستان،منوچهر پارسافر اخیرا تولید توت فرنگی گلخانه‌ای در گیلان روند رو به رشد مطلوبی دارد و در حال حاضر سالانه 400تن توت فرنگی گلخانه‌ای در گیلان تولید می‌شود.

وی افزود: تولید توت فرنگی گلخانه از صرفه اقتصادی خوبی برای فعالان در این عرصه برخوردار است و همواره مشتریان زیادی برای مصرف این محصول متقاضی هستند.

پارسافر با بیان اینکه دنیا به دنبال تولید محصولات سالم تر و ارگانیگ در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: به دلیل نگهداری‌ خاص توت فرنگی گلخانه‌ای،این محصول بسیار سالم‌تر از توت فرنگی‌هایی است که در شرایط غیر گلخانه‌ای تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه تولید این محصول به دلیل بازارپسندی بالایی که دارد می‌تواند مورد اشتغال فارغ التحصیل بخش کشاورزی و روستایی‌زادگان قرار گیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تسهیلات لازم از سوی بانکهای متولی برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تولید توت فرنگی گلخانه‌ای فراهم است.

وی افزود: گیلان پتانسیل بالایی برای تولید محصولات گلخانه‌ای دارد و باید پتانسیل‌های این بخش را به بالفعل تبدیل کرد.

پارسا فر تصریح کرد: در صورت افزایش تولید این محصول و بسته‌بندی های شکیل، می‌توان توت فرنگی های گلخانه‌ای گیلان را در بازارهای هدف بیشتری به خصوص در بازارهای کشورهای حاشیه خزر به فروش رساند./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار