کد خبر : 477
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

توهین آشکار نوبخت به 12 نماینده مجلس گیلان/ هزینه 2 میلیاردی افطار جعفرزاده!

توهین آشکار نوبخت به 12 نماینده مجلس گیلان/ هزینه 2 میلیاردی افطار جعفرزاده!

مفهوم سخن معاون رئیس جمهور این می‌شود که خواستۀ سایر نمایندگان، خواسته ایشان نیست!! مگر در جناب جعفرزاده چه ویژگی وجود دارد که ایشان ممتاز از سایر نمایندگان شدند؟

به گزارش در گیلان، این روزها به بهانه ماه مبارک رمضان و ایجاد همدلی و همزبانی بین دولت و ملت، سفره‌های افطاری توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از داوطلبان احتمالی مجلس در سطح استان گسترده شده است که امید است همۀ بانیان چنین مجالسی با نیت الهی از پاداش آن برخوردار شوند.

آنچه از بین دعوتهای انجام شده و سفره‌های گسترده، متفاوت از سایر دعوتها بنظر می‌رسید، سفره افطاری یکی از نمایندگان شهرستان رشت در روز چهارشنبه مورخ ۲۴/۰۴/۹۴ در تالار گلستان بود که حضور معاون رئیس جمهور، استاندار، فرماندار رشت، و بسیاری از مدیران دستگاههای اجرایی، این میهمانی را با سایر میهمانی‌ها متمایز نموده بود.

در پایگاه خبری تحلیلی دیار میرزا وابسته به خواهرزاده این نماینده، عنوان (( حواشی ضیافت افطاری ۱۲ هزار نفری جعفرزاده نماینده رشت از نگاه دیار میرزا)) انتخاب شده بود، که تصاویر برگزیده‌ای از حضور شخصیتها در آن دیده می‌شد.

نکته قابل تأمل سخنان معاون رئیس جمهور ؛ این بود که: «همه مدیران بدانند، خواسته مهندس جعفرزاده خواستۀ نوبخت است / رئیس جمهور و هیئت وزیران به این نماینده رشید، ایستاده و مقاوم افتخار می‌کنند» و در بخش دیگری از سخنان رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه آمده بود « اگر کسی غیر از مهندس جعفرزاده دعوت می‌کرد و جایی غیر از این جمع بود باتوجه به تألمات روحی در آن حضور پیدا نمی‌کردم»

اکنون جای چند سؤال باقی می ماند که امیدواریم جناب دکتر نوبخت (معاون رئیس جمهور) و دکتر نجفی(استاندار) پاسخ این سؤالات را به‌صورت شفاف به افکار عمومی اعلام نمایند.

نخست آنکه به نظر میرسد سخنان جناب نوبخت توهینی آشکار به ۱۲ نماینده دیگر استان در مجلس شورای اسلامی باشد، و مفهوم سخن معاون رئیس جمهور این می‌شود:که خواستۀ سایر نمایندگان، خواسته ایشان نیست!! مگر در جناب جعفرزاده چه ویژگی وجود دارد که ایشان ممتاز از سایر نمایندگان شدند؟

ضمن آنکه جناب استاندار، بعنوان نماینده ارشد دولت در استان باید از حمایت ایشان دوچندان برخوردار می‌شدند و این جمله به نماینده ارشد دولت در استان گفته می‌شد، در واقع با این سخن معاون رئیس جمهور، به نماینده خود در استان هیچ وقعی ننهاده و عملاً به مدیران گوشزد می‌نماید که از این نماینده در کلیه امور« بدون همیچگونه استثنائی » اطاعت پذیری داشته باشند.!

بنظر می‌رسد سکوت سایر نمایندگان و عدم واکنش آنان، توهین به جایگاه آنان و مردمی که بدانها رأی داده‌اند خواهد بود و باید طی نامه‌ای این موضوع به رئیس جمهور انتقال داده شود تا جایگاه قانونی و حیطۀ وظایف قوا مشخص گردد.

سؤال دیگر آنکه باتوجه به در پیش بودن انتخابات در اسفند سال جاری و تشکیل ستاد انتخابات در استانداری، آیا حضور جناب استاندار و برخی دیگر از مجریان انتخابات در این میهمانی و عدم حضور در سایر افطاری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شائبۀ حمایت استانداری از یک کاندیدای خاص را ایجاد نمی‌کند؟.

آیا توصیه نمودن به فرمان‌پذیری مدیران از یک نماینده خاص توسط معاون رئیس جمهور با حضور استاندار به موضوع طرفداری دولتمردان از یک نماینده خاص دامن نخواهد زد؟ چگونه است که این حضرات در فتنه ۸۸ برخی از نهادهای نظام را به طرفداری از برخی افراد متهم می‌کنند، و اکنون خود به راحتی از برخی نمایندگان، تمام قد حمایت می‌نمایند؟.

سؤال سوم اینکه اگر برای هریک از ۱۲۰۰۰ نفر میهمان سفره افطاری جناب جعفرزاده، آنچنانکه پایگاه دیار میرزا گفته حداقل ۱۵۰۰۰۰ ریال هزینه پذیرایی تخمین زده شود، مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان سرجمع هزینه افطاری خواهد بود، که البته هزینه‌هایی چون دعوت از هنرمندان، تبلیغات، تالار و سایر هزینه‌ها بیش از عدد یاد شده خواهد بود، این هزینه‌ها را چه کسانی پرداخت می‌کنند؟

آیا این هزینه‌ها با حقوق ماهیانه یک نماینده قابل پرداخت خواهد بود؟ آیا این مبلغ توسط مدیران دولتی پرداخت خواهد شد؟

بعید است بانیان سفره چنین مبلغی را بدون مطالبه و چشمداشت انجام کارهائی بزرگتر و به نیت الهی صرف دعوت کسانی کنند که نوعاً از تمکن مالی متعارفی برخوردارند؟ و اگر می‌خواستند به انگیزه الهی کمک نمایند، می‌توانستند به مراکزی چون آسایشگاهها و دارالایتام و نظائر آن بپردازند.

علاوه بر آن کسانی که دائماً سنگ خانواده شاهد و ایثارگر را به سینه می‌زند، آیا تصاویر برخی افراد بزک شده و بدون پوشش متعارف اسلامی که در آن ضیافت افطاری شرکت کرده بودند را مشاهده کرده‌اند؟

سؤال آخر آنکه، آیا این افطاری، واقعاً یک افطاری بود یا میتینگ انتخاباتی؟! آیانباید نیروهای امنیتی، قضائی و سایر نهادهای نظارتی نسبت به برگزاری چنین تجمعاتی آن هم با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار، مدیران دستگاهای اجرایی و …  واکنشی نشان دهند؟!!

شاید واژه‌های «بی اصل ونسب و ریشه» یا « مغول خواندن دولت قبل (دولت قانونی و برآمده از آرای ملت و با تنفیذ ولی امر مسلمین)، و سایر الفاظ دور از شأن که خلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری در دعوت افطاری دولتمردان در روزهای گذشته بود، بر کام بعضی از دولتمردان خوش نشسته و در صدد تشویق کسانی‌اند که از حنجره‌های اجاره‌ای آنان بهره‌برداری حزبی نمایند!!

امیدواریم پاسخ این سؤالات بمنظور تنویر افکار عمومی توسط معاون رئیس جمهور، استاندار و نماینده مردم رشت در اختیار همگان قرار گیرد./ احرار گیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد یکشنبه , 28 تیر 1394 - 18:28

از کوزه برون هر آن ترآود که در اوست!

رفتن به نوار ابزار