کد خبر : 25202
تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

جامعه ورزشی استان گیلان نیازمند شفاف‌سازی است

جامعه ورزشی استان گیلان نیازمند شفاف‌سازی است

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با اشاره به اینکه گزارش عملکرد مالی و اجرایی هیئت را منتشر می‌کنم گفت: جامعه ورزشی استان نیازمند شفاف‌سازی است.

به گزارش گیلانستان،نقی هدایتی با بیان اینکه پس از مصاحبه مالک اسبق سپیدرود رشت و طرح ادعاهایی در آن، اینجانب به‌عنوان عضوی از جامعه ورزش و یک شهروند یادداشتی تحت عنوان سخنی با مالک اسبق سپیدرود نوشتم اظهار داشت: از ایشان خواستم که در خصوص وضعیت مالی سپیدرود در دورانی که توسط ایشان اداره می‌شد، گزارشی به مردم ارائه کند.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با اشاره به اینکه شفاف‌سازی، وظیفه مدیران و حق مردم است و نباید این حق را از مردم دریغ کرد بیان داشت: پس از آن یادداشت، علاوه بر حملاتی که در شبکه‌های اجتماعی علیه من انجام شد نسبت به من و هیئت کشتی اتهاماتی را وارد کردند.

هدایتی با بیان اینکه مطالب علیه من از یک خط تلگرامی در خارج از کشور انتشار پیدا می کند عنوان داشت: پس از این اتهامات به این نتیجه رسیدم که در حوزه مسئولیتم در هیئت کشتی شفاف سازی کنم و دوستان مشتاق شفافیت را بیش از این معطل ننمایم.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان افزود: امیدوارم خط شکنی من در ارائه شفاف عملکرد هیئت کشتی در دوران مسئولیتم به رسانه‌ها و افکار عمومی منجر به شفاف‌سازی اداره کل ورزش و جوانان، هیئت‌های ورزشی و نهادهای مرتبط با ورزش استان شود و با ابهام زدایی از عملکردها به جامعه امید بدهیم.

هدایتی با اشاره به اینکه لازم دیدم گزارش عملکرد مالی و اجرایی هیئت کشتی استان گیلان را تنظیم و منتشر کنم بیان داشت: امیدوارم اقدامات شفاف هیئت کشتی گیلان به الگویی برای ارتباط جامعه ورزش با جامعه رسانه تبدیل شود و آغازی برای پاسخ‌گویی هیئت‌ها و دستگاه‌ها به افکار عمومی باشد.

وی گفت: از اصلی‌ترین مشکلاتی که نظام ما در بسیاری از سطوح ساختاری و اداری با آن مواجه است، مشکل فساد، عدم تبعیت از قانون،‌ ناکارآمدی، عدم پاسخ‌گویی، عدم مسئولیت پذیری و به‌وجود آمدن مسائل دیگر به تبع این مشکلات است و هرگونه اصلاح و بهبود در کشور بدون شفافیت ممکن نیست.

هدایتی با بیان اینکه مطابق ماده 8 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارندافزود: مردم در چارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسئولان و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و نهادها امر به معروف و نهی از منکر کنند.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان با اشاره به اینکه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بدون در اختیار داشتن اطلاعات توسط مردم امری محال است عنوان داشت: با شفافیت مسئولان رفتارشان را تغییر می‌دهند و کاهش انحرافات و فساد در عرصه‌های مختلف اتفاق می‌افتد.

هدایتی با بیان اینکه مجموع درآمدهای هیئت در سال‌های 1392 تا 1396 مبلغ 6 میلیارد و 362 میلیون و 975 هزار ریال بود و میزان هزینه این هیئت در این چند سال 7 میلیارد و 300 میلیون و 195 هزار ریال است تصریح کرد: کلیه اسناد مربوط به درآمد و هزینه‌ها موجود است و برای شفاف‌سازی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 درآمد هیئت مبلغ 647 میلیون و 450 هزار ریال بود و هزینه هیئت در این سال 620 میلیون و 255 هزار ریال بوده است بیان داشت: در سال 93 درآمد هیئت مبلغ 2 میلیارد و 390 میلیون و 850 هزار ریال بود و هزینه هیئت در این سال 2 میلیارد و 338 میلیون و 626 هزار ریال بوده است.

هدایتی با بیان اینکه درسال 94 میزان درآمد هیئت مبلغ 669 میلیون و 650 هزار ریال بود و هزینه هیئت 750 میلیون و 885 هزار ریال بوده است اعلام کرد: درسال 1395 درآمد هیئت مبلغ 2 میلیارد و 177 میلیون و 610 هزار ریال است و میزان هزینه انجام شده در این سال رقم  2 میلیارد و 60 میلیون و 211 هزار ریال بود.

وی با اشاره به اینکه وجوه واریزی به هیئت کشتی صرف اداره هیئت، هزینه‌های پرسنلی و اداری، اعزام تیم‌ها به مسابقات، میزبانی برگزاری مسابقات ملی، آموزش، داوری، پاداش و غیره شده است  گفت: درسال 96 درآمد هیئت یک میلیارد و 60 میلیون و 120 هزار ریال و میزان هزینه یک میلیارد و 575  میلیون و 218 هزار  ریال بوده است.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان خاطرنشان کرد: کلیه اسناد هزینه‌های هیئت کشتی در هیئت رئیسه و مجمع عمومی کشتی استان بررسی و تایید شده است و بازرسی اداره کل ورزش و جوانان طی دو نوبت از این هیئت بازرسی کرد که نقض قانون و وجود تخلف را به این هیئت اعلام نکرد.

هدایتی با بیان اینکه از مبلغ واریزی به حساب هیئت کشتی یک میلیارد و 701  میلیون و 640 هزار ریال به دستور مدیرکل ورزش و جوانان به اداره کل عودت شده است و اسناد هزینه‌کرد آن در اختیار این هیئت نیست اظهار داشت: آماده هرگونه پاسخ به ابهامات در مورد درآمد و هزینه‌های هیئت کشتی هستیم.

هدایتی با اشاره به اینکه مالک اسبق باشگاه سپیدرود باید به پرسش‌ها در مورد کمک 20 میلیارد ریالی معاون رئیس جمهور و کمک 10 میلیارد ریالی شورای شهر رشت به باشگاه سپیدرود رشت پاسخ دهد گفت: در مورد کمک بلاعوض حسین هدایتی و خلیل‌زاده به باشکاه سپیدرود باید شفاف‌سازی شود.

وی با بیان اینکه مالک اسبق باشگاه سپیدرود در مورد درآمدهای حاصل از بلیط فروشی و تبلیغات دور زمین در لیگ دسته یک و لیگ برتر برای شفاف‌سازی توضیحاتی ارائه کند گفت: این سئوال مطرح است که چرا باشگاه سپیدرود در ابتدا با تبلیغات فراوان به کیومرث بیات واگذار شد و پس از یک ماه به آقای تن‌زاده منتقل شد.

هدایتی با اشاره به اینکه هیئت فوتبال در مورد عدم واگذاری باشگاه سپیدرود از سوی این هیئت و مالک پیشین به شرکت‌های معتبر و واجد شرایط همانند هلدینگ دلیران پارس، کشتیرانی خزر، انجمن دیابت و غیره پاسخ بدهد افزود: قرارداد واگذاری باشگاه سپیدرود به جواد تن‌زاده برای اطلاع افکار عمومی منتشر شود.

/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار