کد خبر : 7087
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395- 54: 13

جای تاسف است که ادبیات نماینده مجلس شباهت بسیاری با اتهامات دشمنان انقلاب علیه سپاه دارد

جای تاسف است که ادبیات نماینده مجلس شباهت بسیاری با اتهامات دشمنان انقلاب علیه سپاه دارد

اینکه موضع سپاه در برابر جریان فتنه محکم و غیر قابل تغییر است را به دخالت در امور سیاسی جناحی و حزبی تعمیم می دهند، به نوعی کمک به جریان فتنه و همنوایی با دشمنان انقلاب می باشد. این نوع اتهامات نه اولین بار بوده و نه آخرین بار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان، روابط عمومی سپاه قدس استان گیلان پیرامون اظهارات سخیف یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه با خبرگزاری “خانه ملت” و اتهاماتی که به نهاد مقدس سپاه وارد کرده بود، بیانیه ای صادر نمود که متن کامل آن در ذیل آمده است: jafarzade

در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری “خانه ملت” و اتهام به سپاه پاسداران و تنی چند از مسئولین این نهاد، روابط عمومی سپاه قدس استان گیلان، نکات ذیل را نه در جواب این سخنان مغلطه آمیز بلکه جهت تنویر افکار عمومی و تبیین حقیقت ارائه می نماید:

۱. آری؛ نمایندگان بر اساس قانون اساسی کاملا آزادند که اظهار نظر کنند (اصل ۸۴ و ۸۶) اما با تفسیر و برداشتی لیبرالی از مقوله آزادی که هیچ حد و مرزی را در بیانِ نظر بر نمی تابد و بیشتر در جوامع غربی و فرهنگ غرب رواج دارد، نمی توان صورت مسئله را پاک کرد. واضح و مبرهن است که آزادی مورد نظر نمایندگان براساس اصل ۶۷ و قََسَم نامه آنان می بایست در گفته ها، نوشته ها و اظهارنظرها استقلال کشور و آزادی مردم را مدنظر داشته و در محدوده موازین و مصالح جامعه و نظام اسلامی باشد و الا با زیر پا نهادن خطوط قرمز نظام و رهبری و تطهیر جریان فتنه به بهانه دفاع از فرد پیشنهادی رئیس جمهور محترم و نگرانی از محروم شدن وی برای خدمت رسانی[!] با این مغلطه که نمایندگان در اظهارنظرها کاملا آزادند، تجانسی با آموزه های اسلامی و اندیشه های امام(ره) و رهبری نداشته و با این اوصاف ضرورتی برای وجود پسوند اسلامی برای مجلس شورای اسلامی هم نخواهد بود!

۲. بر اساس همان اصل ۸۶ که عنوان شده است “نمی توان نمایندگان را به سبب اظهارنظر و یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند، تعقیب و یا توقیف کرد”، هیچ گونه تعقیب و یا توقیفی تاکنون متوجه نماینده مذکور نبوده و اینگونه اظهارات ایشان به نوعی ایجاد جو کاذب و فرار رو به جلو جهت عدم پاسخگویی به مطالبه به حق مردمی، درباره سخنان تاسف انگیز وی پیرامون فتنه در روز رای اعتماد به وزرای پیشنهادی بود، که عنوان شد “داستان فتنه در این مملکت چه زمانی می خواهد تمام شود” و “فتنه تا کی؟!” به راستی آیا واقعیت فتنه را به داستان تشبیه نمودن، به نوعی بی اهمیت و یا کم اهمیت نشان دادن این مهم نیست؟! آیا رهبر معظم انقلاب بارها حتی در برخی از سخنرانی های امسال ایشان بر مقوله فتنه و خسارات ناشی از آن برای انقلاب و عدم گذشت از کسانی که آن را مدیریت کردند، تاکید ننموده اند؟! با این تفاسیر واکنش امت حزب الله گیلان، شخصیت های ارزشی و برخی مسئولین سپاه استان نسبت به این سخنان که در شان مردم ولایتمدار و خالقان حماسه ۸دی نبود، از روی تلکیف شرعی و انقلابی بوده و نماینده مذکور می بایست با پذیرش مسئولانه اظهارات نادرست خود، در صدد جبران و عذرخواهی از ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار و انقلابی گیلان باشد نه مظلوم نمایی و شماتت معترضان!

۳. درباره محدودیت و ملاحظات اظهارنظر نظامیان در امور سیاسی، استفاده گزینشی از فرمایشات حضرت امام(ره) و تفسیر نادرست از آن هم تعارض با تقوای سیاسی دارد. درهمان فرمایشات تقطیع شده از حضرت امام(ره) به خوبی مشخص است که نظر ایشان بر عدم اظهارنظر و ورود در اموری است که شائبه دسته بندی جناحی، حزبی و گروه گرایی دارد. اینکه با استناد به این فرمایشات عنوان شود حضرت امام(ره)، نظامیان را از مداخله در امور سیاسی پرهیز می دادند، اگر منظور از آن عدم پیگیری و مطالبه درباره مسائل سیاسی نظام و انقلاب است، تفسیری نابجا و ناصواب می باشد. با نگاهی به وصیت نامه حضرت امام(ره) نیز به خوبی مشخص است که منظور ایشان در امور سیاسی همان احزاب و گروه ها می باشد: “نه تنها وصیت اکید من به قوای مسلح آن است که همانطور که از مقررات نظام عدم دخول نظامی در احزاب، گروه ها و جبهه هاست به آن عمل نمایند؛ قوای مسلح مطلقا چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازی های سیاسی دور نگه دارند.

تفسیر آنچنانی برخی از سخنان امام(ره) با این عنوان که نظامیان را از دخالت در امور سیاسی نهی نموده اند، مصداق بارز “نومن ببعض و نکفر ببعض” بوده و این گونه برداشت ظلم به حضرت  امام(ره) و رویه ای خلاف انصاف می باشد. این اتهامات نیز درباره دخالت سپاه در امور سیاسی نه اولین بار آن بوده و نه آخرین آن خواهد بود. زیرا نظیر چنین ادبیاتی به طور متناوب و مکرر توسط بوق های استکباری و بنگاه های دروغ پراکنی جبهه استکبار علیه سپاه تکرار شده و می شود. همانگونه که مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: ” امروز هم نسبت به سپاه، از همه بیشتر عصبانی هستند؛ در اسمهایی که می‌آورند، در فحّاشی‌هایی که میکنند، در تهمتهایی که میزنند، از همه بیشتر، سپاه را آماج این بدگویی‌ها و این دروغ‌گویی‌ها قرار میدهند؛ علّت این است که سپاه نشان داده که ایستاده است. این روحیّه و این جهت‌گیری و این حالت را از دست ندهید.”( ۰۳/۰۳/۹۵ ) البته جای تاسف برای افرادی مانند نماینده مذکور می باشد که این نوع ادبیات آنان شباهت بسیاری با اتهامات و دروغ پردازی های BBC و CNN و… علیه سپاه دارد.

همچنین سپاه براساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی، “نگهبان انقلاب و دستاورهای آن” می باشد و گستره این نگهبانی نیز فقط در زمینه دستاوردهای نظامی نیست و شئون دیگر، از جمله امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… را شامل می شود. بر همین اساس موضوع فتنه که به فرموده امام خامنه ای(مدظله) خط قرمز انقلاب است، فراتر از دسته بندی ها و جناح های سیاسی می باشد. اینکه موضع سپاه در برابر جریان فتنه محکم و غیر قابل تغییر است را به دخالت در امور سیاسی جناحی و حزبی تعمیم می دهند، به نوعی کمک به جریان فتنه و همنوایی با دشمنان انقلاب می باشد.

در پایان لازم به ذکر است که سپاه براساس رسالت انقلابی و قانونی خود تحت تدابیر و فرامین فرمانده معظم کل قوا از دستاوردهای انقلاب اسلامی با تمام توان دفاع نموده، نه تنها مرعوب اینگونه فرافکنی ها و غوغاسالاری ها نخواهد شد، بلکه با هر تهدید و زیر پا نهادن خطوط قرمز نظام، واکنشی محکم و درخور آن خواهد داشت.

والسلام

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار