کد خبر : 54879
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

لزوم حفظ کرامت انسانی درامور خیر؛

جزئیاتی درباره بسته حمایتی حاشیه‌ساز/ موسسه خاطی پلمب شد

جزئیاتی درباره بسته حمایتی حاشیه‌ساز/ موسسه خاطی پلمب شد

در پی انتشار فیلمی از توزیع نامناسب سبد حمایتی، از سوی موسسه ای در آستارا که موجب تشویش افکار عمومی شده بود اداره کل بهزیستی استان گیلان این مرکز خاطی را پلمب کرد.

به گزارش گیلانستان، توزیع نامناسب و دور از شأن بسته‌های حمایتی بین مددجویان و توان خواهان بهزیستی توسط یکی از مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان گیلان در شهرستان آستارا، سبب جریحه دار شدن عواطف مردم سراسر کشور شد.

حرکت فوق و نحوه تحویل بدون برنامه و نادرست مرغ‌های منجمد نذری که به جرأت می‌توان گفت از روی عدم آموزش چگونگی برخورد با مردم و مددجویان فعال در آن مؤسسه خیریه بوده، موجب ناراحتی مردم سراسر کشور، استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا شد.

در همین رابطه بلافاصله موضوع در کمیسیون نظارت اداره کل بهزیستی استان گیلان بررسی و مقرر گردید فعالیت مرکز فوق به دلیل تخلف، رعایت نکردن حفظ کرامت انسانی مددجویان و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آید. هم اکنون نیز پروانه فعالیت این مجتمع غیر دولتی به حالت تعلیق درآمده و مکان فوق پلمب است.

بهزیستی استان گیلان نیز در این رابطه و در اطلاعیه‌ای حفظ کرامت انسانی مددجویان و توان خواهان را جزو اصول اساسی و غیر قابل گذشت دانسته و تاکید کرده است با خاطیان در این زمینه در هر سطحی به شدت برخورد خواهد کرد.

ضرورت حفظ کرامت انسانی از سوی مؤسسات خیریه

سرپرست فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این رابطه با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه باید کرامت نیازمندان را حفظ کنند، اظهار کرد: مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری فعال در شهرستان مرزی بندر آستارا همواره در کمک به نیازمندان پیشگام بوده و هستند اما باید در ارائه خدمت به جامعه هدف خود، کرامت و حرمت آنها را نیز قطعاً حفظ کنند.

رضا جمشیدی، افزود: فیلمی از توزیع مرغ منجمد از سوی یک مرکز نیکوکاری به نیازمندان و در فضایی شلوغ، در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و در این خصوص به مدیر آن مرکز در رابطه با شیوه نادرست پخش مرغ نذری تذکر قاطع داده شده است.

وی با بیان اینکه نیت خیرخواهانه فعالان این مرکز نیکوکاری بر کسی پوشیده نیست، اما نذورات خیران باید با حفظ شأن و منزلت نیازمندان توزیع شود، تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و هر کسی باید این را بداند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم از جایگاه بالایی برخوردار هستند و هر گونه توهین به شخصیت و شأن مردم و مددجویان قابل بخشش نیست.

سرپرست فرمانداری آستارا، ادامه داد: تبیین حقوق شهروندی موجب حفظ شأن و منزلت مردم و مسئولان می‌شود.

امیدواریم که مؤسسات خیریه ابتکاری جدید را برای حفظ کرامت و شأن و محرومان جامعه برنامه ریزی کنند و همان طوری که در اجرای رزمایش مواسات که به دستور مقام معظم رهبری شاهد بودیم، کرامت و آبروی محرومان و نیازمندان در اولویت بود و کمک‌ها یا درب منزل آنان، یا مبالغ به حسابشان واریز و یا در قالب کارت هدیه به صورت آبرومندانه خدمت این عزیزان تقدیم می‌شد.

فرهنگ انفاق، موضوعی است که محدود به زمان نیست و این عمل خیرخواهانه تا زمانی که در جامعه هیچ فقر و بی عدالتی باقی نماند باید ادامه یابد اما نحوه صحیح این حرکت خداپسندانه بسیار مهم است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار