کد خبر : 18141
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1396- 14: 10

جشنواره‌های کذایی چه ارتباطی با تاریخ و هویت مردم رشت دارد/ آن اعضای شورایی که قبل از انتخابات خود را ارادتمند مساجد نشان می‌دادند، چرا امروز سکوت کرده اند!؟

جشنواره‌های کذایی چه ارتباطی با تاریخ و هویت مردم رشت دارد/ آن اعضای شورایی که قبل از انتخابات خود را ارادتمند مساجد نشان می‌دادند، چرا امروز سکوت کرده اند!؟

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه به نام “شب های فرهنگی رشت”، شب های فرهنگی پاریس را برگزار می کنند، گفت: اگر می خواهند برای بزرگداشت فرهنگ رشتی کاری کنند، پس در برج میلاد با پول مردم چه می کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در گیلان توسط ادارات اظهار کرد: یکی از مهم ترین معضلات فرهنگی استان ضعف مهندسی فرهنگی و مدیریت های اباحه گرایانه بر دستگاه های فرهنگی است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه فعالیت ها و اقدامات فرهنگی ناظر به نیازها و اهداف، هویت یک جامعه و مردم می باشد، خاطرنشان کرد:  متاسفانه در چند سال اخیر در مدیریت فرهنگی حاکم بر شهرداری و شورای شهر رشت با توجه به دستیابی پولهای کلان، به جای انجام کار فرهنگی موثر، به مشغول سازی بی فایده و رفتارهای عوامانه و کمال تاسف به دور از هویت اصیل گیلانی، ایرانی و اسلامی می پردازند.

وی با بیان اینکه به نام “شب های فرهنگی رشت”، شب های فرهنگی پاریس را برگزار می کنند، ابراز نمود: اگر می خواهند برای بزرگداشت فرهنگ، تاریخ و هویت رشتی کاری کنند، پس در برج میلاد با پول مردم چه می کنند؟ از طرفی آیا مشاهیر، علما و قهرمانان ملی رشت سزای پاسداشت ندارند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به برخی برنامه های شهرداری در سطح شهر تصریح کرد: هنوز برای بنده روشن نیست که جشنواره های کذایی، مشغول کننده جوانان و آلوده به فرهنگ منحط غربی در وسط پیاده راه به اصطلاح فرهنگی شهر رشت چه ارتباطی با تاریخ و هویت مردم ولایت مدار و شهید پرور این شهر دارد.

وی با اشاره به عشق و محبت دیرینه مردمان استان گیلان به چهارده معصوم(ع) افزود: آیا مردم شهرستان رشت سابقه طولانی در حوزه ارادتمندی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ندارند!؟ در طول دهه امامت و ولایت هیچ نمادی از غدیر یا برنامه پرمحتوایی در میدان فرهنگی رشت دیده نشده و برگزار نکردند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان اذعان داشت: آقایان اعضای شورا که قبل از انتخابات این مسجد و آن مسجد، این خانواده شهید و آن خانواده شهید و این متدینین و آن متدینین را می دیدند و ارادتمندشان نشان می دادند، چرا الان ساکت هستند و به زیر مجموعه های متولی شهرداری هیچ تذکر و واکنشی نشان نمی دهند؟! مگر اینها وعده نداده بودند بر اساس هویت دینی و اصیل، فعالیت های فرهنگی شهر را سامان دهند؟!

حجت الاسلام مهدوی اظهار نمود: چرا میدان به اصطلاح فرهنگی شهراری، محل جولان بی هویت‌ها، غرب زده‌ها و بیگانگان از هویت و تاریخ مردم ولایتمدار رشت شده است. این معرکه گیری هایی که در قالب فرهنگی توسط برخی ادارات صورت می گیرد، نوعی مشغول سازی مردم و جوانان می باشد تا ضعف سیاست گذاری و مدیریتی بسیاری از مدیران پوشیده شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از احقاق حقوق پاکبانان، کارگران و خدماتی های شهرداری می شود، از فقدان بودجه می گویند، خاطرنشان کرد: آقایان بگویند کل هزینه جشن شبهای فرهنگی رشت در برج میلاد چقدر شد و بر اساس چه ملاکی از برخی اشخاص به عنوان فعالان فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به “جشنواره بازی رشت” گفت: به نظر می رسد آقایان تا شب اول محرم، همه نوع بازی های عوام پسند، غیر مردمی، مشغول ساز را تا لحظه آخر میخواهند ادامه دهند و بعد اول محرم که شد، با چند برنامه کلیشه ای و حضور نمایشی در مجالس مذهبی دهان متدینین را ببندند.

حجت الاسلام مهدوی در پایان تاکید نمود: آقایان همانقدر که مانور کمک به مسائل مذهبی را بزرگنمایی می کنند، در مورد برگزاری محافل غرب زده و بیگانه از فرهنگ و هویت دینی و اسلامی مان، غیرت به خرج دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار