کد خبر : 32589
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

جشنواره عمار جهاد اکبر در عرصه فرهنگی است

جشنواره عمار جهاد اکبر در عرصه فرهنگی است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره عمار جهاد اکبر در عرصه فرهنگی است گفت: در جشنواره عمار باید دمیدن روح تعهد در کالبد هنر شکل‌گرفته و با جوششی انقلابی، هنر متعهد پدید آید.

به گزارش گیلانستان ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی در مراسم آغاز به کار جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده اظهار کرد: جشنواره «عمار» یکی از ابزارهای مهم مبارزه با آسیب‌های فرهنگی است که باید در جهت ترویج سبک زندگی، فرهنگ و شاخصه‌های اصیل اسلام و آرمان‌های انقلاب موردتوجه و حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهید حامد کوچک زاده بیان کرد: شهید حامد کوچک زاده به شکلی مجاهدانه در امر فرهنگی در سطوح مختلف استانی مشغول به فعالیت بودند و قطعاً کسی می‌تواند مدافع حرم باشد که در ابتدا مدافع حریم الهی بوده باشد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با قدردانی از حمایت همسر شهید حامد کوچک زاده گفت: صبر، استقامت و مجاهدت شما کم از ایثار بزرگی که شهید بزرگوار انجام دادند نیست.

مهدوی به برخی دسیسه دشمنان داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: فتنه تمام نشده بلکه رنگ عوض کرده و این بار به شکل نفوذ در قالب هنر و فرهنگ درآمده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره عمار جهاد اکبر در عرصه فرهنگی است که در مقابل هجمه‌های فرهنگی می‌ایستد بیان کرد: در جشنواره عمار باید دمیدن روح تعهد در کالبد هنر شکل‌گرفته و با جوششی انقلابی، هنر متعهد پدید آید.

شهید کوچک زاده نخستین اکران کننده و آغازگر اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در گیلان

دبیر جشنواره عمار استان گیلان نیز با اشاره به نهمین سال برگزاری این جشنواره در کشور اظهار کرد: خوشبختانه از همان سال نخست استان گیلان هم‌زمان با سراسر کشور جشنواره را اجرا کرده است.

علی سلمانی از شهید کوچک زاده به‌عنوان نخستین اکران کننده و آغازگر اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در استان گیلان یادکرد و افزود: امسال هم همچون سنوات گذشته فعالیت اصلی جشنواره عمار در گیلان، اکران آثار مردمی از طریق توزیع بسته‌های DVD که شامل آثار منتخب بوده است.

وی با اشاره به آثار ارسالی به نهمین جشنواره عمار گفت: در این دوره از جشنواره، کارهای تولیدی مناسبی از استان گیلان به شکل آثاری در قالب تولیدات رادیویی، پوستر، لوح نگار و فیلم مستند و فیلم‌نامه به این جشنواره ارسال‌شده است.

دبیر جشنواره فیلم عمار گیلان به برنامه‌ریزی جهت انجام برگزاری تقدیر از فیلم‌سازان و اکران کنندگان برتر استانی در طول برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار در استان اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان به اکران آثار جشنواره عمار می‌توانند برای ثبت‌نام و درخواست دراین‌باره با شماره 01333513273 تماس حاصل نمایند و یا به دفتر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان گیلان مراجعه کنند.

مراسم آغاز به کار جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه یکشنبه در منزل شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده با حضور خانواده شهید، مجموعه هیئت جنه المهدی رشت و گروه منادیان بصیرت با حضور دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان برگزار شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار