کد خبر : 68671
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1400- 26: 17

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان:

جشن‌های‌ دهه ولایت در بقاع متبرکه استان گیلان برپا شد‌

جشن‌های‌ دهه ولایت در بقاع متبرکه استان گیلان برپا شد‌

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان گفت: جشن‌های‌ دهه ولایت در ۹۹ بقعه متبرکه استان گیلان برپا شد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشن ولایت در سراسر گیلان خبر داد و اظهار داشت: در دهه ولایت برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در ۹۹ بقعه متبرکه استان گیلان در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه برنامه‌های دهه ولایت از جمله مراسم ولادت امام هادی(ع)، همایش بانوان ولایی، مانور سلامت، مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم، کاروان شادی غدیر، جشن روز عید غدیر و توزیع بسته‌های معیشتی تبرکات علوی  در گیلان در حال برگزاری است.

علیزاده با بیان اینکه جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی یکی از ویژه برنامه‌های پررونق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان است عنوان کرد: این جشن در ایام دهه ولایت به منظور غنا بخشیدن فرهنگ اصیل اسلامی یعنی امام‌شناسی و ولایت‌مداری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی(ع)، قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد آن حضرت در بقاع متبرکه شاخص و برگزاری مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های اداره‌کل اوقاف گیلان در دهه ولایت است.

علیزاده افزود: همچنین برپایی محافل عموماً مجازی انس با قرآن کریم با حضور جامعه‌ قرآنی، بسیج و عموم مردم، با شعار «ولایت و قرآن» جشن ویژه عید غدیر، برگزاری کاروان‌های شادی با توجه به وضعیت کرونایی از دیگر برنامه‌های دهه ولایت اوقاف گیلان است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ابراز داشت: از دیگر برنامه‌های ویژه دهه ولایت می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی در صحن و پیاده‌روهای منتهی به بقاع متبرکه، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی آئینی مجازی اشاره داشت.

علیزاده تصریح کرد: همچنین بقاع مجری جشن‌های دهه ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم تجلیل از سادات خادم و قرائت میثاق نامه ولایی، خطبه غدیرخوانی، دعای عرفه، ایستگاه همه واقف باشیم را نیز در دستور کار دارند.

وی با اشاره به برگزاری مانور سلامت در بقاع متبرکه گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت، اجرای نیات واقفان در حوزه دارو و درمان، ایجاد بستر برای مشارکت عمومی در حوزه سلامت، غربالگری زائران و کمک به نظام سلامت کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان اظهار داشت: بسیج و دانشگاه علوم پزشکی نیز در اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه استان مشارکت دارند و در این طرح مراکز افق بقاع متبرکه که کارگاه تولید ماسک دارند به صورت رایگان در بین زائران ماسک توزیع می‌کنند.

علیزاده با اشاره به توزیع بسته‌های مواد ضدعفونی‌کننده بین زائران گفت: در این طرح با همکاری خدام افتخاری و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه، ویزیت رایگان و با هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا، آزمایش قند خون و فشار خون از زائران انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از تجلیل از کادر درمان و پرستاران به‌عنوان بخشی از مانور سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: روسای ادارات شهرستان‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر و مدیرکل اوقاف گیلان  با حضور در مراکز درمانی از کادر درمان قدردانی کردند.

علیزاده با بیان اینکه همچنین در دهه ولایت مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در رشت و رودسر برگزار می‌شود تصریح کرد: ۹۰۰ حافظ و قاری گیلانی در این مسابقات در آستان مطهر خواهر امام رشت و دارالقرآن طالب‌زاده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی از توزیع تبرکات علوی در این ویژه برنامه‌ها خبر داد و با اشاره به اینکه این طرح مختص بقاع مجری برگزاری مراسم دهه ولایت نیست گفت: برای کاهش آسیب های ناشی از کرونا همه مراکز افق بقاع متبرکه با کمک خیرین اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار