کد خبر : 61574
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399- 04: 18

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان:

جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه‌سازی با پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»

جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه‌سازی با پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان گفت: پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» اقدام فرهنگی با ارزشی است که در تامین زیرساخت‌های آموزشی حتما موثر خواهد بود که هدف از اجرای آن‌ افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه‌سازی است.

به گزارش گیلانستان، علی دقیق با اشاره به برگزاری پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»، اظهار کرد: پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» در راستای اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی و طرح آجر به آجر که از تاکیدات وزیر آموزش‌وپرورش است، اجرا می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان افزود: این پویش ملی اقدام فرهنگی با ارزشی است که در تامین زیرساخت‌های آموزشی حتما موثر خواهد بود که هدف از اجرای آن‌ افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه‌سازی با رویکرد گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بانوان و مادران نیک‌اندیش کشورمان اجرایی شده است.

وی با اشاره به نقش مهم بانوان در اجرای پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»، افزود: ما اعتقاد داریم به اینکه نقش ماندگار و بی بدیل بانوان ایران اسلامی در مدرسه‌سازی در تاریخ با افتخار می‌ماند و امروز هم از ظرفیت بالای بانوان و مادران خیر در اجرای این پویش ملی بهره‌مند خواهیم شد.

دقیق با بیان اینکه اجرای پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» بسیج همگانی را می‌طلبد، تصریح کرد: بانوان سرزمین ایران و گیلان و تمامی آحاد مردم برای پیوستن به این پویش و به نیابت از مادران و همسران می‌توانند با مراجعه به سایت ajorBajor.ir و همچنین سایت MehreMadrese.ir ضمن پیوستن به این پویش و با پرداخت حداقل هزینه، پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند و در این امر خیر سهیم شوند.

استان گیلان در استانداردسازی گرمایشی مدارس وضعیت مطلوبی دارد

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در خصوص استانداردسازی گرمایشی مدارس استان گفت: استانداردسازی مدارس نیازمند یک همت ملی است، خوشبختانه دولت ۵۰ درصد از عوارض فروش گاز را برای جمع آوری بخاری‌های غیراستاندارد اختصاص داده و از این طریق شاهد استاندارد شدن سیستم گرمایشی ۱۰۰ هزار کلاس درس در سطح کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توانستیم با حمایت مسئولین استانی تمامی بخاری‌های نفتی را از مدارس استان جمع آوری کنیم، تصریح کرد: استان گیلان در مقایسه با میانگین کشوری در خصوص استانداردسازی گرمایشی مدارس وضعیت مطلوبی دارد، در سال ۹۸ تعداد ۳۰۲ مدرسه با ۵۶۹ کلاس درس در استان استانداردسازی گرمایشی شده و این نشاندهنده اهتمام جدی در راستای تامین فضاهای ایمن برای آینده‌سازان این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اینکه گام دوم ما در استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس جمع آوری بخاری‌های گازی می‌باشد، گفت: ۱۱ مدرسه با ۷۶ کلاس درس با بخاری گازی در استان گیلان وجود دارد که امیدوارم با حمایت‌های استاندار و ریاست سازمان تا مهر ماه ۱۴۰۰ بتوانیم این بخاری‌ها را با جایگزینی موتورخانه‌ها استانداردسازی نماییم.

دقیق با اشاره به اینکه امکان نصب موتورخانه و پکیج در هر مدرسه‌ای وجود ندارد، گفت: بخاری گازی هرمتیک کم ‌مصرف و هوشمند جایگزینی مناسب برای بخاری‌های گازی معمولی و پکیج‌های گرمایشی برای اینگونه مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به اینکه ۷۲ مدرسه استان با بخاری گازی هوشمند هرمتیک استانداردسازی شده است، خاطرنشان کرد: بخاری هرمتیک علاوه‌بر بازدهی بالا مجهز به سنسورهای ایمنی است که تمام عملکرد بخاری را مورد کنترل قرار داده و کاملا هوشمند است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار