کد خبر : 1481
تاریخ انتشار : شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

جهان اسلام مقاومت برابر ظلم را از سیدالشهدا(ع) بیاموزد

جهان اسلام مقاومت برابر ظلم را از سیدالشهدا(ع) بیاموزد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر درس مقاومت را از امام حسین(ع) بیاموزیم، «مقاومت» در همه زمینه‌ها اعم از مقاومت داخلی و مقاومت خارجی کارساز خواهد شد.

به گزارش ” در گیلان” ، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص اینکه چگونه به تأسی از حضرت سیدالشهدا(ع) می‌توان در بدترین شرایط زندگی از هدف خویش دست برنداشت، گفت: معتقدیم که «ایمان» و «تقوا» مقاومت ایجاد می‌کند و آنچه زمینه مقاومت را فراهم می‌کند ایمان به هدف، خصوصا ایمان به خدا و صبر در این مسیر است که به وسیله تقوا به وجود می‌آید.

وی اظهار داشت: صبر در مسیر هدف‌های ایمانی، اصولاً به وسیله نیرویی که تقوا به وجود می‌آورد، فراهم می‌شود. در عرصه بین‌المللی نیز اگر درس مقاومت را از امام حسین(ع) بیاموزیم مقاومت، در همه زمینه‌ها اعم از مقاومت داخلی و مقاومت خارجی کارساز خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بنده معتقدم اگر بخواهیم جامعه مقاومی داشته باشیم، به ویژه در شرایط کنونی که به سیاست‌های مقاومتی نیاز داریم؛ چه در عرصه سیاسی، چه در عرصه اقتصادی و چه در عرصه فرهنگی لازم است مقاومت سیاسی، مقاومت اقتصادی و مقامت فرهنگی داشته باشیم.

استاد دروس خارج حوزه علمیه عنوان کرد: مدرسه و مکتب سید‌الشهدا(ع)، مکتب و مدرسه مقاومت است. ما می‌توانیم روشی که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مقاومت در پیش گرفت،‌ اعم از خود حضرت، یاران امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و کاروان اسرا در کربلا،‌ همه درس‌های مقاومت است برای ما که می‌توان آنها را از حادثه کربلا بیرون کشید.

آیت‌الله اراکی گفت: محققان و پژوهشگران ما باید درس‌های مقاومت کربلا را برای مردم تبیین کنند تا زمینه‌سازِ فراهم شدن و ایجاد یک جامعه به تمام معنا، مقاوم باشند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار