کد خبر : 2245
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

حرکت میلیونی زائران اربعین در دنیا بی‌نظیر است

حرکت میلیونی زائران اربعین در دنیا بی‌نظیر است

نماینده ولی فقیه در گیلان زیارت اربعین امام حسین (ع) را نشانه ایمان دانست و گفت: حرکت میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) در دنیا بی‌نظیر است.

به گزارش درگیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امشب در مراسم اربعین حسینی (ع) در جمع آذری زبان‌های این شهر در مصلای رشت اظهار کرد: مردم گیلان در ولایتمداری نمونه هستند و می‌خواهند ارادت خود را به امام حسین (ع) ابراز کنند.

وی ائمه (ع) را سرمایه بزرگی برای مسلمانان دانست و افزود: کسانی که عمل صالح انجام دادند خداوند محبت آنها را در دل مردم می‌اندازد و مردم به آنها عشق می‌ورزند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در مراسم ارتحال امام (ره) 10 میلیون نفر شرکت کردند که در تاریخ اینگونه چنین تشییع جنازه‌ای سراغ نداریم، گفت: امام (ره) خود را وقف اسلام و دین قرآن کرده‌بود.

وی حرکت امام (ره) را برای رضای خدا دانست و تصریح کرد: کسی که عمل صالح داشته‌باشد خداوند محبت او را در دل‌های مردم جا می‌دهد و هنگام حرکت آیت‌الله بهجت مردم پشت او حرکت می‌کردند زیرا انسانی دین‌باور بود.

قربانی ادامه داد: دل باختگان امام حسین (ع) هر سال در اربعین به طرف مرقد مطهر امام حسین (ع) حرکت می‌کنند زیرا خداوند عشق به امام حسین (ع) را در دل مردم قرار داده‌است.

وی با اشاره به اینکه 22 میلیون نفر جمعیت مسیر 100 کیلومتری برای رسیدن به مرقد امام حسین (ع) را در حال پیاده‌روی هستند، افزود: این حرکت در دنیا بی‌نظیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ذلت‌پذیری از امام حسین (ع) دور است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در دامن فاطمه (س) پرورش یافته‌است.

وی گفت: امام حسین (ع) برای خدا، آزادی، عدالت و حفظ اصول انسانیت تمام هستی خود را خالصانه فدا و با علم به شهادت به طرف کربلا حرکت کرد.

قربانی سخنرانی‌های حضرت زینب (س) در کوفه و شام را روشنگر خواند و یادآور شد: انتصاب یزید ظالمانه بود و روشنگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) افکار مردم را آگاه کرد و تبلیغات یزید علیه امام حسین (ع) با روشنگری حضرت زینب (س) خنثی شد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار