کد خبر : 57909
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

رییس اتاق اصناف گیلان:

حضور مسافران در بازارهای کرونایی گیلان/ اصناف عیار بهداشتی استان

حضور مسافران در بازارهای کرونایی گیلان/ اصناف عیار بهداشتی استان

رییس اتاق اصناف گیلان گفت: با توجه به تعطیلات در پیش رو و حضور مسافران در استان، لازم است اصناف گیلان در رعایت پروتکل‌ها الگو باشند.

به گزارش گیلانستان، برخی از هموطنان با هر تعطیلاتی بار سفر بسته و به گیلان می‌آیند و با این سفر سایه شوم کرونا را بر این استان سنگین تر و سیاه تر می‌کنند و حتی گاهی آن را به سوغات می‌برند. حضور مسافران در بازارهای استان موجب خواهد شد تا یکی از بسترهای دلایل افزایش آمار مبتلایان در گیلان فراهم شود.

محمد شکریه با اشاره به تعطیلات پیش رو از همه اصناف استان در شهرها و روستاهای استان خواست تا بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را در مقابله با کرونا رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اصناف استان علاوه بر اینکه سفیران اقتصادی گیلان محسوب می‌شوند، افزود: اصناف از عیارهای مهم، فرهنگی و بهداشتی هر استان نیز هستند.

شکریه ادامه داد: خوشبختانه با توجه به فرهنگ بالای مردم گیلان، همواره روستاها و شهرهای این استان از ضریب بهداشتی بالایی برخوردار هستند و انتظار داریم همچنان بیش از گذشته با توجه به ورود گردشگران به استان، نسبت به رعایت پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک حساس باشند.

اصناف الگو و عیار بهداشت هر استان

وی خاطرنشان کرد: صاحبان واحدهای صنفی با زدن ماسک الگوی تاثیرگذاری برای مشتریان خود هستند و مردم حتما با مشاهده رعایت پروتکل‌ها توسط کارکنان فروشگاه‌ها خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند دانست.

رییس اتاق اصناف گیلان تصریح کرد: بیشترین اصناف استان در شهرستان رشت متمرکز هستند و مسافران معمولا یا به رشت می‌آیند و یا از این شهر به دیگر شهرستان‌ها می‌روند به این ترتیب رعایت بهداشت در این شهرستان بارها به اصناف این شهرستان تذکر داده شده است.

وی افزود: علاوه بر رشت، شهرستان‌های انزلی، لاهیجان، لنگرود، فومن و ماسوله بیش از دیگر شهرستان‌های گیلان جمعیت مسافران را متحمل می‌شوند  و بازاریان این شهرستان‌ها نیز همکاری بسیار خوبی برای رعایت پروتکل‌ها در مقابله با بیماری کرونا دارند.

شکریه ادامه داد: نزدیکی روستاهای گیلان به شهرها موجب شده است که توجه و فرهنگ بالای رعایت بهداشت در شهرهای گیلان در روستاهای این استان نیز عجین باشد و امیدواریم مسافران نیز به رعایت پروتکل‌ها توجه کنند.

برنامه‌ریزی برای زندگی در کنار کرونا ویروس  

وی گفت: تا وقتی که واکسن این بیماری کشف شود، مجبوریم برای زندگی در کنار کروناویروس برنامه‌ریزی کنیم و به همین دلیل با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه صفر جوانان زیادی مایل هستند که زندگی مشترک خود را با همسرانشان آغاز کنند و نیاز به بارگشایی تالارها وجو دارذ.

رییس اتاق اصناف گیلان گفت: با تیمی که اتاق اصناف با دستگاه‌های مربوطه تشکیل داده است، مقرر شد تا با رعایت پروتکل‌های شدید بهداشتی بعد از تعطیلات درپیش رو تالارهای عروسی در گیلان بازگشایی شوند.

فعالیت دوباره تالارهای عروسی با رعایت شدیدتر پروتکل های بهداشتی در گیلان

وی ادامه داد: بازگشایی تالارهای عروسی موجب خواهد شد تا از مراسم ازدواج در کارخانه‌های متروکه و یا حاشیه شهرها که به دلیل عدم نظارت لازم بدون پروتکل های بهداشتی ممکن است برگزار شود، جلوگیری شود.

شکریه گفت: نباید عروسی‌ها را معطل نگه داریم و این امر به کیان خانواده ها آسیب می رساند و بازگشایی تالارهای عروسی با نظارت دقیق دستگاه‌های مربوطه بهترین راه حل برای برگزاری جشن های عروسی در زمان کرونا است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار