کد خبر : 39563
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

در یکصد و یکمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

حل مشکلات شهر رشت نیازمند زمان است

حل مشکلات شهر رشت نیازمند زمان است

یکصد و یکمین جلسه شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که اعضا با اشاره به زمانبر بودن حل مشکلات شهر رشت خواستار پاسخگویی به مطالبات شهروندان در کوتاه ترین زمان شدند.

به گزارش گیلانستان عصر دوشنبه یکصد و یکمین جلسه شورای شهر رشت در دفتر این شورا با حضور اعضا برگزار شد.

نایب رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به انتخاب شهردار رشت، اظهار کرد: پس از گذشت به یک‌سال اعضای شورای شهر رشت به یک انتخاب درست برای مدیریت شهری این رشت رسیدند.

رضا رسولی به مطالبات فراوان شهروندان رشتی اشاره و آن را به حق عنوان کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از این مطالبات انجام نشده است باید تلاش کنیم که مشکلات موجود به سرعت برطرف شود.

وی ادامه داد: همگان باید این را بدانند که جبران عقب ماندگی‌های شهر رشت نیازمند وجود آرامش است.

رسولی با تأکید بر اینکه شهردار رشت برای حل مشکلات شهر نیاز به زمان دارد، تصریح کرد: نمی‌توانیم همه چیز را در طول یک ماه حل کنیم، شهردار رشت در این مدت کوتاه نمی‌تواند مورد قضاوت قرار گیرد، باید با منطق شهردار رشت را برای حل مشکلات موجود در شهر همراهی کنیم.

لزوم تهیه و تدوین نظام اطلاع رسانی و شفاف سازی

یکی از اعضای شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه برخی از موانع سبب شد که به سراغ یک شهردار غیر بومی برویم‌، گفت: همه اعضای شورای شهر رشت باید برای حل مشکلات موجود در رشت با شهردار همکاری لازم را داشته باشند.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه شهردار رشت تجربیات خوبی در مدیریت شهری دارد، افزود: ما نباید در این مدت کوتاه شهردار را قضاوت کنیم و لازم است صبر بیشتری داشته باشیم.

حاجی پور در ادامه با اشاره به اینکه در مدت انتخاب شهردار برای رشت عده‌ای برخلاف قانون به دنبال طرح انحلال شورا بودند، تأکید کرد: هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد، متأسفانه برخی به دنبال ایجاد فاصله میان اعضای شورا بودند.

وی در ادامه تکریم ارباب رجوع، کاهش زمان ارائه خدمت، تهیه سند نظام صرف جویی با زمان بندی و مکانیزم درست و نظام اطلاع رسانی و شفاف سازی را از جمله موارد مهمی دانست که نیاز به توجه ویژه دارد.

حاجی پور گفت: اعضای شورا باید برای ملاقات‌های عمومی یک برنامه ریزی درست داشته باشند چرا که مردم باید مدیران خود را از نزدیک ببینند تا بتوانند اعتماد کنند.

تذکر مواردی به شهردار رشت با ارسال یک نامه

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت در ادامه جلسه با بیان اینکه شورای پنجم وقت زیادی برای به دست آوردن اعتماد از دست رفته مردم ندارد، اظهار کرد: ما باید به سرعت پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و اکنون زمان برای ما از همه چیز مهم‌تر است.

وی با تأکید بر لزوم تلاش و دقت نظر شهردار جدید رشت برای رفع مشکلات مردم، گفت: اینکه فیلمی از شهردار در تاکسی در فضای مجازی پخش می‌شود حل کننده مشکلات مردم و شهر نیست.

بهراد ذاکری با اشاره به اینکه پیگیری آسفالت، عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران و چند موضوع دیگر از جمله مواردی بود که در طی نامه‌ای به شهردار رشت تذکر داده شد، ادامه داد: با انتصاب شهردار جدید، شورا موظف است به جد وظیفه نظارتی خود را به دور از تعارف و اهمال کاری، اعمال کند.

عضو شورای شهر رشت با تأکید بر لزوم مدیریت صحیح شهر، افزود: همه باید با همراهی و همکاری بیشتر به شهردار رشت برای حل مشکلات شهر کمک کنیم.

لزوم ایجاد تغییر در بخش نیروهای سد معبر شهرداری

فرهام زاهد یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت در ادامه جلسه با اشاره ضرب و شتم نیروهای سد معبر شهرداری و تعدادی از دست فروشان در خیابان اصلی شهر رشت طی یک ماه گذشته، بیان کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند معضل دست فروشی را حل کند.

زاهد با بیان اینکه نیازمند ایجاد تغییرات در بخش نیروهای سد معبر شهرداری هستیم، افزود: باید به دور از نگاه سلیقه‌ای اقداماتی انجام شود تا دیگر شاهد بروز چنین برخوردهای در سطح شهر نباشیم.

وی تأکید کرد: با اینکه دست فروشی به دلیل معضل بیکاری یک شغل درآمدزا محسوب می‌شود، اما نباید معابر عمومی شهر برای دست فروشی اشغال شود.

در ادامه یکصد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، لوایح و طرح‌های پیشنهادی توسط اعضای شورا ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار