کد خبر : 6882
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

حماسه 9 دی به تمام جریان‌های طرفدار نظام تعلق دارد

حماسه 9 دی به تمام جریان‌های طرفدار نظام تعلق دارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت:حماسه 9 دی متعلق به یک گروه و جریان نیست بلکه به تمام جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب که طرفدار اصل نظام و ولایت فقیه هستند، تعلق دارد.

به گزارش گیلانستان ، حجت‌الاسلام سید کاظم میرحسینی‌اشکوری در جلسه هماهنگی یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن 9 دی و 8 دی در گیلان دغدغه تمام مردم است اظهار کرد: حماسه 9 دی متعلق به یک گروه و جریان نیست بلکه به تمام جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب که طرفدار اصل نظام و ولایت فقیه هستند، تعلق دارد.

وی، هدف دشمن در فتنه سال 88 را براندازی اصل نظام عنوان کرد و افزود: موضوع مذکور واقعیتی است که نمی‌توان آن را نوع دیگری تفسیر کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براینکه 9 دی یکی از بزرگ‌ترین یوم‌الله‌های ملت ایران است، بیان کرد: فتنه سال 88 توسط دشمنان از سال‌های گذشته طراحی و برنامه‌ریزی شده بود و فتنه‌گران به صراحت شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را سر دادند.

میرحسینی‌اشکوری متذکر شد: اگر در فتنه سال 88 طرف مقابل رأی می‌آورد از طریق دیگری فتنه به وجود می‌آمد و در حقیقت موضوع اختلاف بین جریان‌های سیاسی نبود.

وی با بیان اینکه دشمنان خارجی به پرداخت مبالغی به فتنه‌گران اعتراف کردند، تصریح کرد: در فتنه سال 88 بیگانگان و دشمنان شناخته شده نظام اسلامی از فتنه حمایت کردند.

این فعال سیاسی گیلان، نظر ولی فقیه نسبت به نظرهای دیگر را مقدم عنوان کرد و گفت: آنها که ادعای ولایت‌مداری و طرفداری از نظام می‌کنند و خود را ملتزم به ولایت می‌دانند باید نظر مقام معظم رهبری را در مورد فتنه بپذیرند.

میرحسینی اشکوری با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن 9 دی پیشگیری از تکرار فتنه‌های دیگر است، اظهار کرد: دشمنان باید بدانند تلاش برای براندازی نظام و فتنه هزینه دارد.

وی ادامه داد: اگر در سال 78 با جریان کوی دانشگاه تهران برخورد جدی می‌کردند فتنه سال 88 پیش نمی‌آمد بنابراین نیاز است با بصیرت‌افزایی اجازه ندهیم این فتنه به مرور به فراموشی سپرده شده یا تحریف شود.

استاد حوزه و دانشگاه هدف اصلی زنده نگه‌داشتن حماسه 9 دی و 8 دی مردم ایران و گیلان را روشنگری دانست و خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی آزمون ولایت‌مداری ملت ایران بود.

میرحسینی اشکوری به آغاز حرکت مردم گیلان علیه فتنه‌گران در سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: 7 دی‌ماه سال 88 جمعیت بسیاری با شوق و اشتیاق در مقابل بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان حضور پیدا کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتقاد داریم سران فتنه چهار نفر هستند، بیان کرد: دو نفر از فتنه‌گران در حصر به‌سر می‌برند و دو نفر دیگر هنوز آزاد هستند.

استاد حوزه و دانشگاه به شعار مردم گیلان علیه چهار نفر فتنه‌گر اصلی در سال 88 اشاره کرد و افزود: امر مذکور نشان‌دهنده بیداری مردم گیلان است.

میرحسینی اشکوری در پایان با تأکید بر التزام و تکلیف نسبت به ولایت فقیه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نخستین فردی بودند که موضوع فتنه را مطرح کردند.

فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار