کد خبر : 42747
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398- 54: 16

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

حمل یکسره نخستین محموله گندم در گیلان

حمل یکسره نخستین محموله گندم در گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از تخلیه و خروج نخستین محموله سه هزار تنی گندم به‌صورت حمل یکسره از مبدأ بندر آستارا خان روسیه به بندرانزلی خبر داد.

به گزارش گیلانستان حمیدرضا آبایی در بندرانزلی با اشاره به تخلیه و خروج نخستین محموله گندم به‌صورت حمل یکسره از بندرانزلی اظهار کرد: این محموله نزدیک به سه هزار تن از مبدأ بندر آستارا خان روسیه به بندرانزلی وارد و با همکاری گمرک برای نخستین بار به‌صورت حمل یکسره با نرم تخلیه ۲۰۰ تن در هر ساعت به‌صورت یکسره تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان اینکه این عملیات تحت رویه ورود موقت از بندرانزلی به مقصد شهرستان مراغه خارج شد، گفت: قرار است با توجه به ارزانی مسیر و کاهش هزینه‌های تمام‌شده و امکانات و توانمندی‌های بندرانزلی به‌صورت مستمر این روند ادامه یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه این محموله قرار است با انجام پردازش مختلف در شهرستان مراغه به کشورهای دیگر صادر شود، تصریح کرد: این محموله در کارخانجات مراغه تبدیل به محصول آرد شده و درنهایت به کشورهای هم‌جوار همچون عراق صادر می‌شود.

آبایی با اشاره به شاخص‌های مهم بنادر در جذب کالا و مشتری، بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز بندرانزلی و نزدیکی و هم‌جواری این بندر به مراکز و شهرستان‌های دارای کارخانجات تولیدی و راه دسترسی جاده‌ای ایمن و آسان و ارائه خدمات مطلوب‌تر، واردات و صادرات کالا در این بندر مورد استقبال صاحبان کالا قرارگرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی و نشست‌های مستمر با مشتریان و معرفی فرصت‌ها و مزایای قانونی بندر انزلی گفت: مطمئناً در آینده نزدیک با توجه به تأثیر مستقیم و مثبت این موضوعات در کاهش قیمت تمام‌شده، شاهد توسعه و افزایش روند رو به رشد تخلیه و بارگیری خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بندر انزلی به‌عنوان قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر شناخته شده، افزود: این بندر دارای امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالاهای تحت حمل کشتی‌ها و کامیون‌ها بوده و همواره این بندر از قدیم تا به امروز به‌عنوان یک بندر مهم برای بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی در شمال ایران موردتوجه بوده است.

بندانزلی از دیرباز به‌عنوان دروازه اروپا برای مبادلات تجاری مورداستفاده قرارگرفته و برخورداری از مزیت‌هایی همچون نزدیکی با بنادر آستارا خان و ماخاچ کالا در روسیه، باکو در آذربایجان، دسترسی آسان به بنادر اکتائو در کشور قزاقستان و ترکمن باشی در کشور ترکمنستان، دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی جمعیت کشورهای استقلال‌یافته شوروی سابق و کشورهای همسایه ایران و همچنین قرار گرفتن آن در مسیر کریدور های بین‌المللی ترانزیت (شمال-جنوب، تراسیکا) و از همه مهم‌تر نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور ایران، فلسفه وجودی بندرانزلی را نسبت به سایر بنادر شمالی در حوزه دریای خزر متمایز کرده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار