کد خبر : 41527
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398- 00: 12

نماینده ولی فقیه در گیلان:

خداباوری تنها راهکار سلامت مدیران از انحراف های مالی، مدیریتی و سیاسی است/ مسئول در نظام دینی نباید رفاه طلب باشد

خداباوری تنها راهکار سلامت مدیران از انحراف های مالی، مدیریتی و سیاسی است/ مسئول در نظام دینی نباید رفاه طلب باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان دوری از رفاه طلبی را نخستین ملاک رهبران الهی عنوان کرد و گفت: در نظام دینی مسئول نباید رفاه طلب و آسایش طلب باشد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان اظهار کرد: چراغی که تمام انبیای الهی فروزان کردند امام حسین(ع) با تقدیم جان خود این چراغ را به همه بشریت هدیه کرد.
وی، یکی از اموری که موجب پذیرش انسان در توحید می شود را باور و ایمان به خدا و قیامت عنوان کرد و افزود: بسیاری از انحراف هایی که در زندگی انسان اتفاق می افتد معلول نبود یا ضعف ایمان به خدا و قیامت است.
امام جمعه رشت با اشاره به مسائل مطرح شده در مدیریت های اجتماعی در اندیشه متفکران اسلامی و غربی به منظور جلوگیری از انحراف مالی، مدیریتی و سیاسی مدیران، بیان کرد: تنها راهی که عامل خوب ماندن و سلامت می تواند باشد و نقدی بر آن نیست، وجود مدیر خداباور است.
آیت الله فلاحتی، خودبینی انسان را مانع خداباوری دانست و تصریح کرد: اگر کسی در زندگی خداباور باشد آنجا که بین خواسته الهی و خواسته خود قرار گیرد، از خود می گذرد.
وی، بزرگ ترین ویژگی یاران امام حسین(ع) را خداباوری و قیامت باوری عنوان کرد و گفت: هر کسی دو ویژگی مذکور را در خود ایجاد کند تمام مشکلات زندگی اش برطرف می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خدای متعال به اهل دل بصیرت می دهد که اهل دنیا را بشناسد، خاطرنشان کرد: مومن جامعه و افراد را با نور خدا می بیند اما اسرار را برای کسی فاش نمی کند.
آیت الله فلاحتی، ایمان را باور به خدا و قیامت ذکر کرد و یادآور شد: تمام تکالیفی که انجام می دهیم برگرفته از ایمان است.
وی با اشاره به ۵ ویژگی و نشان مومن در فرمایش پیامبر(ص)، اظهار کرد: مومن کسی است که ورع دارد و در خلوت پرهیزکار است.
امام جمعه رشت اضافه کرد: مومن با عشق الهی گناهان را ترک می کند و واجبات را انجام می دهد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مومن در زمانی که مال و اموالی ندارد به نیازمندان کمک می کند، تصریح کرد: مومن در مصائبی که برای او پیش می آید تحمل خود را بالا می برد.
وی، یکی از ویژگی رهبران الهی را صبر عنوان کرد و گفت: رهبران الهی نباید رفاه طلب باشند و نخستین ملاک آنها این است که آسایش نداشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مسئول در نظام دینی نباید رفاه طلب و آسایش طلب باشد، خاطرنشان کرد: مومن هنگام غضب باید بتواند جلوی خشم خود را در زندگی فردی و اجتماعی بگیرد.
آیت الله فلاحتی به پنجمین ویژگی مومن اشاره کرد و یادآور شد: همواره مومن صداقت را باید پیشه خود قرار دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار