کد خبر : 35767
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398- 53: 16

گزارش ویژه/

خداحافظی سخت “یاری” با سازمان تبلیغات پس از ۲۴ سال مدیرکلی و معارفه “مهدوی”/ گلایه همسر شهید کوچک زاده از عدم پرداختن سازمان تبلیغات گیلان به مسئله حجاب

خداحافظی سخت “یاری” با سازمان تبلیغات پس از ۲۴ سال مدیرکلی و معارفه “مهدوی”/ گلایه همسر شهید کوچک زاده از عدم پرداختن سازمان تبلیغات گیلان به مسئله حجاب

امروز مراسم تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد یاری با سابقه مدیریتی ۲۴ ساله در سمت اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در سالن اجتماعات دادگستری گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلانستان معارفه مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز در حالی برگزار شد که از تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال یاری پس از ۲۴ سال ریاست در این سازمان قدردانی شد.

در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل جدید و قدیم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور حضور داشت که پیش از مراسم در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان نامه انتصاب مدیرکل جدید سازمان را قرائت و از زحمات مدیرکل سابق قدردانی شد.

رؤسای سازمان تبلیغات خدام فرهنگی مردم هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم معارفه مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تهران، خراسان رضوی، قم، خوزستان و گیلان را از مهم‌ترین استان‌ها برای پایلوت طرح‌های سازمان تبلیغات دانست و اظهار کرد: تلاش‌های سازمان تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد که مردم ثمره این تلاش‌ها را ببینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات باید بکوشد تا مبانی اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را اجرا کند بیان کرد: روسای سازمان تبلیغات در هر استان باید خود را خادمان فرهنگی ملت ایران دانسته برای اجرای احکام و مبانی نظام اسلامی بکوشند.

نقش مهم سازمان تبلیغات در ترویج سبک زندگی اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب بر ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: رهبر انقلاب در سفر خود به خراسان شمالی مسئله سبک زندگی اسلامی را مطرح کرده و خواستار طرح، اجرا و ترویج آن شوند و نقش سازمان تبلیغات در ترویج این امر بسیار مهم است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به گستردگی فضای مجازی و حملات دشمن بیان کرد: حضور دلدادگان غربی در درون موجب شده فاصله‌ای با مقدمه تمدن سازی ایجاد شود، اما هیچ‌چیز جای تبلیغ اسلام را نخواهد گرفت.

روحانیون مرزبانان فکری جامعه هستند

مدیرکل سابق سازمان تبلیغات گیلان نیز روحانیت را مرزبانان فکری جامعه دانست و اظهار کرد: من سعی کردم بر این عهد باقی بمانم و همچنان نیز بر این عهد می‌ایستم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال یاری با اشاره به گذشتن یک اربعین از انقلاب اسلامی بیان کرد: پرچم‌دار حرکت عظیم مبارزه با استکبار که همواره موجب خشم و غضب دشمنان بوده رهبر معظم انقلاب هستند که با رهبری ایشان سختی‌ها و مسائل بسیاری را قدرتمندانه پشت سر گذاشته است.

استفاده از سلایق تمامی اقشار در پیشبرد اهداف تبلیغات اسلامی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ایران زمینه‌ساز حکومت جهانی اسلامی است، گفت: باید باهم اراده ملت ایران را برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی سامان جدی دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی با درخواست از تمامی اقشار و سازمان‌ها برای همکاری فرهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از همه‌کسانی که با سلایق مختلف به انقلاب اسلامی تعلق دارند و ایران اسلامی را زمینه‌ساز ظهور صاحب‌الامر می‌بینند انتظار همکاری داریم.

عدم پرداختن سازمان تبلیغات گیلان به مسئله حجاب

همسر شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده نیز در این مراسم با انتقاد از برخی اقدامات سازمان تبلیغات گیلان اظهار کرد: یکی از دوستان شهید تعریف می‌کردند که وقتی آقا حامد جوانی ۱۷ ساله بودند برای انجام کار فرهنگی به سازمان مراجعه کردند و مسؤول مربوطه در سال ۷۶  گفتند که به ادامه انقلاب امیدوار نیستند چه برسد که نیاز به کار فرهنگی را احساس کنند.

وی با بیان اینکه برخلاف نظر عده‌ای، انقلاب بیش‌ازپیش پابرجاست، گفت: خانواده شهدا امیدشان به این است که حرف از عملکردهای سازمان تبلیغات را بیش از این در جامعه بشنویم و کارگروه‌های مختلفی در اجرای احکام و مبانی اسلامی در این سازمان شکل بگیرد.

همسر شهید کوچک زاده با انتقاد از اینکه سازمان تبلیغات پرداختن به بحث حجاب را اولویت خود نمی‌داند، افزود: چندی پیش نیز یک کارگروه حجاب برای یاری خواستن و حمایت به سازمان تبلیغات گیلان مراجعه کردند و با پاسخ عجیبی که اولویت سازمان پرداختن به حجاب نیست مواجه شدند.

وی با تأکید بر اینکه شاید انتظار ما از سازمان زیاد باشد، بیان کرد: بنده قصد تخریب اقدامات انجام‌شده سازمان را ندارم اما خود را از سوی خانواده شهدا مکلف می‌دانم که این کاستی‌ها را گوشزد کرده و یادآور شوم اگر اولویت این سازمان پرداختان به مسئله حجاب با این اهمیت نیست، پس برای این امر باید به کدام سازمان مراجعه کرد؟

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار