کد خبر : 6023
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

دادستان جلوی تحرکات ضد انقلابی حوزه‌ سیاسی استانداری گیلان را بگیرد

دادستان جلوی تحرکات ضد انقلابی حوزه‌ سیاسی استانداری گیلان را بگیرد

نماینده‌ی مردم رشت گفت: برگزارکنندگان این انتخابات هم به اشتباه قانونی خود پی برده‌اند و این انتخابات بر اساس قانون باطل خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد درگفتگویی ضمن غیرقانونی دانستن برگزاری انتخابات هیات نظارت بر پنجمین انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان اظهار داشت: هر اقدامی در انتخابات، زمان مربوط به خود را دارد و بر اساس قانون نمی‌توان انتخابات هیأت نظارت استانی را قبل از تشکیل هیأت نظارت در مجلس برگزار کرد.

وی با تأکید بر برگزاری مجدد انتخابات هیأت نظارت استانی افزود: برگزارکنندگان این انتخابات هم به اشتباه قانونی خود پی برده‌اند و سه نفر از خود آنها هم اکنون به نحوه برگزاری انتخابات معترض هستند و در مجموع هشت نفر خواستار ابطال این انتخابات و تجدید آن هستند.

نماینده‌ی مردم رشت با بیان اینکه برگزاری انتخابات جز  دستور جلسه نیز نبود گفت: این انتخابات باطل خواهد شد و انتخابات استانی پس از انتخابات اعضای  سه نفره هیأت نظارت در صحن مجلس، تکرار خواهد شد.

کوچکی نژاد با اشاره به برگزاری تجمع یک صنف منحل شده با مجوز معاونت سیاسی استانداری گیلان اظهار کرد: به یک صنف غیرقانونی برای روز پنجشنبه گذشته مجوز تجمع داده‌اند و این خلاف قانون است که به یک صنف غیرقانونی مجوز تجمع داده شود.

وی افزود: چنین مجوز و تجمعی نشاندهنده‌ی آشفتگی اوضاع سیاسی داخل استان است و من به استاندار گیلان هشدار می دهم که جلوی تحرکات سیاسی داخل استانداری گیلان بر علیه نظام جمهوری اسلامی را بگیرد.

نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینها تصور می کنند با تحریک نیروهای انقلابی بتوانند برای انتخابات مظلوم نمایی کنند اما این تحرکات مخالف قوانین نظام است و مجوز به جمعی که مجوز قانونی ندارد خود جرم است.

کوچکی نژاد ادامه داد: نمی توان امکانات دولتی را در اختیار یک جمع غیرقانونی داد و آنها از فضای دولتی برای برگزاری یک اجتماع غیردولتی استفاده کنند.

وی مجوز این تجمع را خلاف کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دانست و گفت: اگر حزبی لغو مجوز شود نمی تواند به آن مجوز قانونی داد و اگر برخوردی پیش می آمد آقایان باید پاسخ می دادند.

نماینده مردم رشت با تأکید بر جلوگیری از برگزاری چنین تحرکاتی اظهار داشت: من از دادستان گیلان می خواهم جلوی تحرکات ضد انقلابی حوزه‌ی سیاسی استانداری گیلان را بگیرد.

انتهای پیام/8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار