کد خبر : 37350
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

داماش گیلان آماده خلق یک شگفتی بزرگ در جام حذفی

داماش گیلان آماده خلق یک شگفتی بزرگ در جام حذفی

کمتر از ۲۴ ساعت تا آغاز خاص ترین فینال جام حذفی فوتبال ایران باقی مانده است و داماش گیلان باید در برابر پرسپولیس تهران به میدان برود.

به گزارش گیلانستان تیم فوتبال داماش گیلان روز یکشنبه 12 خردادماه در اهواز به مصاف پرسپولیس تهران می‌رود تا متفاوت‌ترین فینال را در تاریخ 43 ساله جام حذفی شاهد باشیم.

داماش گیلان از لیگ دسته دوم که همان سطح سوم فوتبال ایران است در حالی به مصاف سه دوره متوالی قهرمان لیگ برتر می‌رود که در روز آخر و در بازی پلی‌آف، با ناداوری محض نتوانست به لیگ دسته اول صعود کند.

این فینال در نوع خود بی‌سابقه است و هرگز یک تیم از چنین سطحی از فوتبال موفق به حضور در فینال نشده بود و اگر داماش موفق به خلق شگفتی و قهرمانی شود در دنیا برای نخستین بار چنین اتفاقی روی داده است.

در انگلستان بهعنوان کشوری که بیشترین سابقه را در برگزاری مسابقات جام حذفی دارد(از سال 1871 میلادی تاکنون)، تیم‌هایی مانند وست برومویچ، ساندرلند و ساوت همپتون از لیگ سطح دوم فوتبال جزیره موفق به قهرمانی شده‌اند و شاید این بار داماش گیلان خالق یک رکورد غیرقابل دستیابی در فوتبال جهان شود.

جام حذفی فوتبال ایران نخستین بار در سال 1355 شکل گرفت و در تاریخ 43 ساله خود 11 سال به دلیل انقلاب، جنگ و فشردگی بازی‌های لیگ برگزار نشد و این دوره 32 سال انجام دومین جام مهم فوتبال ایران است که قهرمان به‌صورت مستقیم در لیگ قهرمانان قاره حضور خواهد داشت.

گیلان در جام حذفی صاحب یک رکورد کم‌نظیر است و پس از تهران و به همراه اصفهان با 9 بار حضور در فینال این مسابقات در رتبه دوم کشور از این حیث جای دارد و ملوان با 3 بار قهرمانی و 4 نایب قهرمانی پنجمین تیم پرفتخار این جام در کشور است و یک بار هم به جز امسال، سلف خلف داماش یعنی پگاه کیلان در فینال به میدان رفته بود.

داماش در برابر پرسپولیس به جز اختلاف سطح 2 لیگ با این تیم مشکلات فراوان دیگری را نیز به همراه داشته که اگر از فاصله زمانی طولانی از آخرین بازی رسمی این تیم تا بازی فینال بگذریم باید به بلاتکلیفی حضور یا عدم حضور بازیکنان و کادرفنی در این مسابقه اشاره کنیم.

مدیریت باشگاه داماش بلافاصله پس از پایان بازی پلی‌آف و در اعتراض به ناداوری واضح تیم ضعیف داوری، اعلام کرد که در مسابقه فینال شرکت نخواهند داشت و این اصرار تا پنجشنبه شب ادامه پیدا کرد تا در نهایت حاجی‌پور مالک این باشگاه در رختکن و در جمع اعضای این تیم خبر از حضور در فینال داد.

داماش یک مشکل بزرگ دیگری نیز در بخش فنی به جز خوب تمرین نکردن دارد و آن هم خیل محرومان و مصدومان این تیم است و بیش از 6 بازیکن اصلی این تیم به نام‌های میلاد پورمحسن، سعید طالبی و میثم میرپسندیده به سبب محرومیت و بهنام لایقی‌فر، امید قربانی و مهرداد علیزاده به سبب ترک تمرینات و علی آل‌کثیر به‌خاطر مصدومیت در این مسابقه حساس حضور نخواهند داشت.

داماش برای رسیدن به فینال به نسبت تمامی تیم‌های حاضر بیشترین مسابقه را در جام حذفی امسال برگزار کرد و با از پیش رو برداشتن تیم‌های خوشه طلایی ساوه، قشقایی شیراز، چوکای تالش، مقاومت تهران، ماشین‌سازی تبریز و سایپا تهران موفق شد تا این شگفتی بزرگ فوتبال ایران را رقم بزند.

حالا رشتی‌ها و گیلانی‌ها چشم انتظار پایان خوش این حماسه هستند و داماش در این شرایط اقتصادی دشواری که دارد در حال تبدیل شدن به نماد مبارزه با موانع و مشکلات و نترسیدن از آنها و شاید اگر این تیم موفق شود پس از این داماش گیلان به یک سمبل در جامعه ایران تبدیل شود.

تیمی که با دست خالی از پایین ترین بخش جامعه فوتبال موفق شد خود را به قله برساند و در این راه پر خطر هیچ مانعی نتوانست سد راهش شود و البته تا همین جای ماجرا هم داماش برای رشتی‌ها تبدیل به یک قهرمان شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار