کد خبر : 41650
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

نماینده مردم رشت در مجلس:

دانشمندان ما اقدامات خود را در حوزه هسته ای ادامه دهند/ غنی سازی 20 درصد را در دستور کار قرار خواهیم داد

دانشمندان ما اقدامات خود را در حوزه هسته ای ادامه دهند/ غنی سازی 20 درصد را در دستور کار قرار خواهیم داد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی فعالیت‌های صلح‌‌آمیز هسته‌ای خود را با جدیت افزایش می‌دهد، گفت: با این حال بازرسان آژانس همچنان امکان نظارت بر روند فعالیت‌های هسته‌ای ایران را دارند.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگویی در مورد گام سوم کاهش تعهدات برجامی که به دستور رئیس جمهور که از روز جمعه آغاز شده است، گفت: اقدامات آمریکا و اروپا با برداشتن گام های اول و دوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران تغاییری نکرد و صرفا فضا را به سمت مذاکره بردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: گام سوم کاهش تعهدات برجامی نیز که با دستور رئیس جمهور آغاز شده است، نمی تواند تحولی در رفتار اروپایی ها ایجاد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اروپا و آمریکا سناریوی مشترکی را با یکدیگر ادامه می دهند، عنوان کرد: سران اروپایی و آمریکایی بر اساس یک مفاهمه در حال حرکت هستند و با گام های ایران تغییری در رفتار آنها پیش نمی آید لذا ما باید مسیر خود را در حوزه فعالیت های هسته ای ادامه دهیم.

در گام چهارم کاهش تعهدات برجامی چیزی از برجام نخواهد ماند

کوچکی نژاد همچنین با بیان اینکه دیگر از برجام چیزی جز یک پوسته نمانده، اظهار کرد: آژانس انرژی اتمی و دانشمندان هسته ای ما باید اقدامات خود را در حوزه هسته ای ادامه دهند که این اقدامات شامل هر نوع اقدام صلح آمیزی می شود و در صورت نیاز غنی سازی 20 درصد را نیز در دستور کار قرار می دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: نظارت آژانس به روی فعالیت‌های ما ادامه خواهد داشت چرا که همچنان در چارچوب NPT حرکت می کنیم و بازرسان آژانس اجازه دارند همچنان بر فعالیت های هسته ای ایران نظارت داشته باشند و صرفا در حوزه نظامی اجازه ورود ندارند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در گام چهارم دیگر چیزی از برجام نمی ماند./ خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار