کد خبر : 56188
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

دانش‌آموزان از فضای آموزش حضوری و غیرحضوری بهره‌مند می‌شوند/رونمایی از شبکه شاد۲

دانش‌آموزان از فضای آموزش حضوری و غیرحضوری بهره‌مند می‌شوند/رونمایی از شبکه شاد۲

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در مناطق دارای تراکم دانش‌آموزی بالا با رعایت دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم می‌شوند که آموزش‌های بخشی از دروس را به صورت حضوری و بخشی دیگر را به صورت غیرحضوری دریافت می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، محمد رحمتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان آماده بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید است، اظهار کرد: همه مدارس استان با آغاز مراسم سال تحصیلی جدید، شنبه ۱۵ شهریور بازگشایی می‌شوند و همه عوامل اجرایی و معلمان در مدارس حضور می‌یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بسته به شرایط منطقه و شهرستان نوع حضور دانش‌آموزان در مدارس استان گیلان متفاوت است، گفت: در مناطق با تراکم دانش‌آموزی کم، دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک حضور می‌یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: در مناطق دارای تراکم دانش‌آموزی بالا با رعایت دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم می‌شوند که آموزش‌های بخشی از دروس را به صورت حضوری و بخشی دیگر را به صورت غیرحضوری دریافت می‌کنند.

رحمتی گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با مناطق مختلف آموزش و پرورش گیلان، انعطاف لازم در برنامه‌های درسی واحدهای آموزشی وجود دارد و دانش‌آموزان از فضای آموزش حضوری و غیرحضوری بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه به خانواده‌ها توصیه می‌شود با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فرزندان‌شان را راهی مدرسه کنند، اضافه کرد: برای اطلاع و اطمینان خاطر خانواده‌ها به همه مدیران مدارس توصیه کرده‌ایم برنامه‌های درسی را طوری طراحی کنند تا در فاصله زنگ تفریح حداقل دانش‌آموزان در حیاط مدرسه حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به رونمایی از شبکه شاد۲، بیان کرد: این شبکه دارای ظرفیت‌های خوبی است ضمن اینکه معلمان نیز آموزش‌های لازم را برای آموزش دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد فرا گرفته‌اند.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز گیلانی وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار