کد خبر : 31936
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آذر 1397- 55: 18

دبیرخانه کنگره ملی میرزاکوچک جنگلی در گیلان تشکیل می‌شود

دبیرخانه کنگره ملی میرزاکوچک جنگلی در گیلان تشکیل می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: تشکیل دبیرخانه کنگره ملی میرزاکوچک از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید محسوب می‌شود و باید از ایثارگران تکریم شود.

به گزارش گیلانستان عبدالله پاکاری صبح امروز در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رشت اظهار داشت: ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار باید از ایثارگران تکریم شود ابراز داشت: تشکیل دبیرخانه کنگره ملی میرزاکوچک از برنامه‌های شاخص محسوب می‌شود.

پاکاری با اشاره به فراخوان‌ها و انتشار مقالات در راستای معرفی شخصیت میرزاکوچک تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها و همایش‌های هنری در جهت معرفی شهید میرزاکوچک با تلاش‌های مؤثری همراه شد.

وی به سامان‌دهی یادواره‌های شهدا تأکید کرد و افزود: سامان‌دهی یادواره شهید یونس رودباری که از شهدای شاخص استان گیلان است و در مدرسه فیضیه قم به شهادت رسید باید پیگیری و بهترین نحو برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان مشکلات بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته تصریح کرد: بسیاری از پرداختی‌های بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل بازنشسته پرداخت نشده است و نیاز به حمایت دارد.

مسئول کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: در رابطه با مساله برگزاری یادواره‌های شهدا، سامان‌دهی این یادواره‌ها در استان گیلان بهتر از سایر استان‌ها کار و برنامه‌ریزی شده است.

ابراهیم جوادی با بیان اینکه در عرض ۶ سال، ۴ هزار و ۵۶۸ یادواره در استان گیلان برگزار شد ابراز داشت: ۵۴ برنامه از این یادواره‌های برگزار شده مربوط به شهدای شاخص و معروف استان است.

وی با بیان اینکه یادواره‌هایی از شهدای محلاتی، شهدای گمنام، شهدای اطلاعاتی و شهدای ترور برگزار شده است تصریح کرد: در خرداد سال ۹۶ دبیرخانه سامان‌دهی یادواره‌‌های شهدا تشکیل شد.

جوادی به مشخص شدن سخنران‌ها، مداحان، مجریان در دبیرخانه سامان‌دهی یادواره‌های شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از نقاط قوت و ضعف یادواره‌ها در این دبیرخانه بررسی و مورد نظرسنجی قرارگرفت.

مسئول کنگره ۸ هزار شهید گیلان با اشاره به جلسات هم‌اندیشی با بنیاد شهید گیلان گفت: برای برگزاری منظم و بهتر یادواره‌‌های شهدا تصمیماتی گرفته شد که در جریان آن برای برگزاری یادواره‌ها شناسنامه تهیه شود.

وی با بیان اینکه باید در اجرای بهتر یادواره‌های شهدا از نظرات و حمایت‌های مسئولان اجرایی و مدیران استانی بهره‌مند شد ابراز داشت‌: همکاری مسئولان سبب جهت‌دهی بهتر در برگزاری یادواره شهدا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار