کد خبر : 53063
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399- 19: 15

طی صدور حکمی/

دبیر جدید ستاد امر به معرف و نهی از منکر گیلان منصوب و معارفه شد/ تصاویر

دبیر جدید ستاد امر به معرف و نهی از منکر گیلان منصوب و معارفه شد/ تصاویر

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: جامعه ای سالم است که مردم به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم تکریم حسن کربلایی و معارفه حجت الاسلام سجاد سرافراز به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: جامعه ای سالم است که مردم به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

وی تبلیغ، بیان احکام خدا و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: عالمان با خون دل خوردن ها احکام دین را به ما رساندند و باید قدردان آن باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال برای هر امتی که تشکیل حکومت اسلامی می دهد نخستین هایی را تعیین کرده است، تصریح کرد: نخستین موضوع در حکومت دینی، امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله فلاحتی به رشد و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: هجوم جوانان به اعتکاف به روستاها کشانده شده ضمن اینکه حضور گروه های جهادی در عرصه های مختلف رشد داشته اما به آن قانع نیستیم و انتظار ما بیش از این است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در دل قدرت های فاسد رعب ایجاد کرده است، بیان کرد: امروز ملت های آزاده دنیا به سپاه امید دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به روایتی از امام علی(ع) مبنی براینکه تمام واجبات در کنار امر به معروف و نهی از منکر قطره ای در برابر آب دریا است، اشاره کرد و یادآور شد: کسی که جهاد می کند از جامعه ای برخاسته که مفاهیم دینی در آن ترویج شده بنابراین جهاد در سایه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان ها در بستر امر به معروف و نهی از منکر رشد و شکوفایی معنوی پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید از خود آغاز کنیم.

وی بر داشتن سعه صدر آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید تنها رضای خدا را بخواهد و مانند پدری دلسوز و مهربان باشد زیرا به دنبال ترویج یک اعتقاد است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید براینکه به کارگیری افراد عالم، فاضل و عاقل در این ستاد بسیار مهم است، اظهار کرد: در این مسیر تنها باید رضای خدا مد نظر باشد.

آیت الله فلاحتی، امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد شبکه انسان سازی دانست و بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید بتواند تمام مردم در این مسیر به حرکت درآورد.

امام جمعه رشت ، خواستار آموزش امر به معروف و نهی از منکر به مردم شد و تصریح کرد: مردم ما در امتحان ها با سربلندی بیرون آمدند و می توانیم جلوی فسادها در جامعه را بگیریم.

وی با اشاره به معارفه حجت الاسلام سجاد سرافراز به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، اظهار کرد: جذب جوانان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و همکاری با تمام مسئولان استان در ترویج این فریضه الهی مد نظر دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان باشد.

امر به معروف و نهی از منکر کارآمدترین موضوع اجتماعی

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در مراسم مذکور به تشکیل این ستاد در سال ۱۳۷۲ اشاره کرد و گفت: پر رنگ تر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از آرزوهای امام(ره) بود.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله میرزایی با اشاره به اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری مانیفیست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ستاد احیای امر به معروف باید کاری کند تا مردم وظیفه خود را انجام دهند.

وی، آموزش مردم در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: وظیفه ستاد این است که مردم بتوانند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری این فریضه دارای حوزه های بسیار است، تصریح کرد: مهم ترین وظیفه مردم امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است.

میرزایی، احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند نشان دادن حوزه های مختلف آن به مردم عنوان کرد و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تعریف و تبیین شود جدیدترین، شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترین موضوع اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین شود تمام مردم مسئولیت پذیر می شوند و هیچ مسئولی جرات کم کاری ندارد زیرا خود را زیر مطالبه مردم می داند.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و مطالبه گری این ستاد بیش از یک سال گذشته تشکیل شده است، اظهار کرد: مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر است.

میرزایی، امر به معروف و نهی از منکر را سبب جلوگیری از روند غلط در جامعه عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر کمک کردن به جامعه به ویژه مسئولان است.

وی با بیان اینکه نمی توان جلوی تفریح مردم را گرفت، تصریح کرد: ارائه برنامه در راستای ترویج تفریح سالم به مردم، امر به معروف و نهی از منکر است.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، دومین رویکرد این ستاد را رسانه ذکر کرد و گفت: معاونت آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

میرزایی با تاکید براینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: نیاز بود در استان ها ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد بنابراین تغییرات کلی در این زمینه در حال انجام است.

تبیین ۱۶ عرصه تخصص گروه های امر به معروف و نهی از منکر

مدیرکل استان ها و دستگاه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با اشاره به رویکرد پویاسازی این ستاد، اظهار کرد: معاونت های مطالبه گری و اجتماعی و همچنین آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد مذکور تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حامد ترکاشوند از تبیین ۱۶ عرصه تخصص گروه های امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و بیان کرد: عرصه های اجتماعی، اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت، تفریحات سالم و ورزش، عفاف و حجاب، حقوقی فرهنگی، کارگری، گردشگری، مبارزه با مفاسد، محیط زیست، مسئولین، مهندسی و هنر رسانه در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تعریف شده است.

حسن کربلایی دبیر سابق ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: در مدت فعالیت خود تلاش کردم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ستاد استان دنبال کنم.

حجت الاسلام سجاد سرافراز دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز با تاکید بر حمایت دستگاه ها در حمایت از این ستاد، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر محدود به امر به حجاب و نهی از بی حجابی نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر باید مانند نماز در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

در مراسم مذکور، از تلاش های حسن کربلایی قدردانی به عمل آمد و حجت الاسلام سجاد سرافراز طی صدور حکمی از سوی آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف کشور به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

گلی جمعه , ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

سلام تورو خدا یه فکری برای وضع حجاب بکنید چرا همه نشستین چشماتون بستین به وضعیت نابسامان شهر؟ تو شهرا بی روسری با شلوارای کوتاه رو پوشای جلو باز و آستین کوتاه ………………توی تفرج گاها همین یه ذره هم تنشون نیست مردا از شلوارکم کوتاه‌تر میپوشن زنا بدون روسری و بلوز آستین کوتاه و شلوار کوتاه ، این چه وضعیه شنا مسئولین در برابر خون شهدا پس چرا این همه شهید دادیم برای اینکه امنیت اینارو تامین کنیم روی خون عزیزانمون برقصند به ریش ما بخندن

رفتن به نوار ابزار