کد خبر : 84030
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401- 26: 18

رئیس اداره امور عشایر گیلان عنوان کرد

درآمد ۱۵ میلیاردی عشایر گیلان از برداشت گیاهان دارویی

درآمد ۱۵ میلیاردی عشایر گیلان از برداشت گیاهان دارویی

رئیس اداره امور عشایر گیلان با بیان اینکه زنان عشایر گیلان نقش موثری در تولید گیاهان دارویی دارند، گفت: امسال حدود ۱۵ میلیارد ریال درآمد از محل برداشت گیاهان دارویی نصیب عشایر استان شده است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، فریدون طالبی در گفت و گویی با  بیان اینکه خانوارهای عشایر استان گیلان امسال بیش از پنج تن انواع گیاهان دارویی برداشت کرده اند، گفت: گل گاوزبان، گلپر، پونه، آویشن و گل ختمی از جمله گیاهان دارویی هستند که توسط عشایر برداشت شده و به فروش می رسند.

 

وی افزود: برنامه داریم زنجیره تولید و فروش گیاهان دارویی را برای عشایر گیلان تسهیل کنیم، زیرا در حال حاضر با قیمت بسیار پایینی این گیاهان دارویی از عشایر خریداری می شود.

 

طالبی با بیان اینکه در صورت فرآوری گیاهان دارویی درآمد بیشتری نصیب عشایر خواهد شد، گفت: زنان عشایر بیش از مردان در تولید گیاهان دارویی مشارکت دارند و امسال حدود ۱۵ میلیارد ریال درآمد از محل برداشت گیاهان دارویی نصیب عشایر استان شده است.

 

رئیس اداره امور عشایر گیلان، گوشت قرمز و شیر و روغن حیوانی و کشک و پشم گوسفند و ماست و پنیر و کره را از تولیدات دامی عشایر دانست و عنوان کرد: عشایر این استان از ابتدای امسال تاکنون با تولید و فروش این محصولات، ۳۸۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: عشایر این استان سالانه ۶۸۲۲ تن شیر تولید می‌کنند که از ابتدای سال تاکنون ۵۵۰۰ تن شیر تولید شده است.

 

طالبی، با بیان اینکه عشایر گیلان امسال ۱۹ تن عسل نیز تولید کرده اند، گفت: تولید ۲۲۰ تن پشم گوسفند نیز در دو نوبت بهار و پاییز امسال از دیگر فرآورده های عشایر استان بوده است.

 

وی بیشترین جمعیت عشایری گیلان را در شهرستان‌های تالش، رودبار و رضوانشهر دانست و اظهار کرد: گیلان ۱۵۹۸ خانوار عشایر با ۶۴۵۲ نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار