کد خبر : 19173
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹

در ایام انتخابات اشتباهاتی مرتکب شدم/ خط قرمز ما ولایت و نهادهای مقدس است/ در انجام وظیفه خود راسخم و با کسی معامله نمی‌کنم

در ایام انتخابات اشتباهاتی مرتکب شدم/ خط قرمز ما ولایت و نهادهای مقدس است/ در انجام وظیفه خود راسخم و با کسی معامله نمی‌کنم

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: مطمئن باشید در این ممکلت دستگاه های نظارتی تشخیص می دهند که چه کسی دل در گرو نظام دارد و چه کسی ندارد.

به گزارش گیلانستان، مسعود رهنما ظهر امروز(سه شنبه) به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی در نشستی با اصحاب رسانه بابیان اینکه رسانه‌ها بخشی از رشد و توسعه هر جامعه‌ای هستند، اظهار کرد: اخبار حوزه ورزش کشور از حالت سنتی به پیشرفته تبدیل‌شده اما به نقش توسعه و فرهنگ اطلاع‌رسانی آن به‌خوبی نپرداخته ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان بابیان اینکه ورزش یکی از عوامل کاهنده آسیب‌های اجتماعی است، گفت: باید سهم ورزش در حوزه سلامت و پیشگیری با تلاش و همت همه‌جانبه گرفته شود.

وی با اشاره به مصوبه 27 صدم درصد مجلس در خصوص ورزش و جوانان افزود: سیاست‌گذاری مجلس در خصوص ورزش و تربیت‌بدنی در حد ورزش نیست و نیازمند توجه بیشتری هستیم.

رهنما با اعلام اینکه گیلان جز استان‌های تیپ یک در نظام رتبه‌بندی ورزشی کشور است، بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری گیلان رتبه 7 کشور را در شاخص رتبه‌بندی وزارت ورزش و جوانان استان‌ها را کسب کرده است.

وی بابیان اینکه رتبه گیلان در سال 92 در ردیف 17 کشوری بود، بیان کرد: برخی از استان‌ها به دلیل داشتن استعدادهای بالقوه همچون کشتی در مازندران همیشه دارای مدال هستند و در تراز بندی شاخصه‌ها پیش می‌افتند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش افزود: در چند سال اخیر ورزش‌های همچون اسب‌سواری و تنیس روی خاک در گیلان به وجود آمده و به مسائل کیفی و کمی در ورزش توجه شده است.

رهنما بابیان اینکه از تدوین آیین‌نامه ورزشی منتقد هستم، گفت: برای استان گیلان زشت است که از 50 رشته ورزشی المپیک تنها در یک‌رشته مدال المپیک داشته باشد که این مسئله ریشه در تدوین آیین‌نامه ورزشی کشور دارد.

وی پیرامون انتقاد شدید حسنی نماینده رشت درباره عملکردش در حوزه ورزش اظهار کرد: بنده هنوز متن آن مصاحبه را به طور کامل نخوانده ام؛ اما نمایندگان مجلس علاوه بر قانونگذاری بحث نظارت را نیز برعهده دارند.

رهنما ادامه داد: ایشان حق دارند در حوزه‌های مختلف اظهار نظر کنند و اگر سازمان ورزش و جوانان ایراد و عیبی داشته باشد حتما به سمت حل آن خواهیم رفت تا برطرف کنیم. بنده در انجام وظیفه خود در بحث ورزش بسیار راسخم و در این مورد با کسی معامله نمی‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: اما انتظار بنده این بود که ایشان قبل از رسانه ای کردن، مستقیم با ما صحبت میکردند تا رفع اشکال می‌کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گیلانستان مبنی بر چرایی سخنرانی جنجال بر انگیزش در چندماه اخیر و انتشار فایل صوتی آن اظهار کرد: مطمئن باشید در این ممکلت دستگاه های نظارتی تشخیص می دهند که چه کسی دل در گرو نظام دارد و چه کسی ندارد.

رهنما ابراز نمود: بنده در کشوری که 2 جنگ جهانی را بر جهان تحمیل کرده بود، در بین 22 هزار تماشاگر بعد از فینال مسابقات دعای فرج برگزار کردم. سال 1384 از بین 6 ورزشکاری که به مسابقات جهانی راه یافتند، 3 ورزشکار مدال گرفتند که هر 3 شاگرد بنده بودند. بنده آنجا زمانی که سجده کردم، بهترین صحنه مسابقات را رقم زدم. اول باید تکلیف همدیگر را روشن کنیم که چه کسی در تیم نظام میخواهد توپ بزند و چه کسی در مقابل می خواهد بایستد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه بیان نمود: ایام انتخابات ریاست جمهوری بود که ما هم یک صحبتی را داشتیم؛ بله قبول دارم اشتباهاتی مرتکب شدم اما مطالبی را که در آن جلسه گفتم بر اساس حرفهای چند روز قبل آقای رئیس جمهور در ایام انتخابات بود.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما اصل ولایت فقیه و نهادهای مقدس است و اجازه سوء استفاده را به کسی نمی دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار