کد خبر : 31580
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آذر 1397- 40: 15

در برجام از عزت و شرف ملت ایران به خوبی دفاع شد/ انتصاباتم در گیلان عقلانی است و عقب نشینی نمی‌کنم/ تسلیم نظرات غیرمنطقی نمی‌شوم

در برجام از عزت و شرف ملت ایران به خوبی دفاع شد/ انتصاباتم در گیلان عقلانی است و عقب نشینی نمی‌کنم/ تسلیم نظرات غیرمنطقی نمی‌شوم

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه انتصابات اخیری که در استان انجام شده مبتنی بر عقلانیت بوده است گفت:‌ از انتصابات اخیر به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کنم.

به گزارش گیلانستان،‌ مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد اظهار داشت: انتصابات اخیری که در گیلان انجام شد مبتنی بر عقلانیت بوده است بنابراین بنده به‌هیچ عنوان از انتخاب خود عقب‌نشینی نمی‌کنم.

استاندار گیلان وجود یک فضای منطقی و عادلانه در دانشگاه برای بیان مشکلات و معضلات استان را قابل تقدیر خواند و افزود: بدون شک این نوع بیان مطالب از زبان دانشجویان و این شیوه مطالبه‌گری که زمینه رشد آن به خوبی در کل کشور ایجاد شده است جامعه را به سمت توسعه هدایت می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان نیاز به گفت‌وگو در هر مسئله‌ای را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: هم‌اکنون فضای بسیار مثبتی در دانشگاه‌ها به جهت گفت‌وگو‌های مثبت و سازنده ایجاد شده است به طوری‌که طرح انتقادات دلسوزانه دانشجویان می‌تواند در احصاء و رفع مشکلات مؤثر باشد.

سالاری به مذاکرات هسته‌ای و برجام که به عقیده وی با عقلانیت توسط مسئولان کشور انجام شد اشاره کرد و ابراز داشت: در این مذاکرات و گفت‌وگوها مسئولان کشورمان از عزت و شرف ملت ایران به خوبی دفاع کردند به‌طوری‌که عقلانیت ملت ایران به تمام کشورهای دنیا بار دیگر ثابت شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات برجام با اقتدار تمام انجام شد و بدعهدی برخی خللی به آن وارد نمی‌آورد تصریح کرد: دشمنان ملت ایران بار دیگر به شایستگی‌های مردم کشورمان به خوبی پی‌ بردند از آن سو خروج یک عضو مذاکرات نیز تقابلی بین طرف‌های سیاسی غرب ایجاد کرد.

استاندار گیلان سیاسی بودن فضای دانشگاه را برای محیط‌های علمی لازم و ضروری خواند و عنوان کرد:‌ حل بسیاری از موضوعات نظیر اشتغال و یا مفاسد اداری تنها با ورود آگاهانه دانشجویان به مباحث سیاسی ممکن می‌شود زیرا کلان‌ترین موضوعات در حوزه سیاست قابل طرح است.

وی با اشاره به اینکه سیاست مسائل مهم جامعه را هدف‌گیری می‌کند تصریح کرد: انتظار داریم تمامی تشکل‌های دانشجویی در حوزه سیاست به صورت جدی ورود کنند زیرا به عقیده ما ارتباط بین حکومت کنندگان و حکومت‌شوندگان تنها در سایه توجه به تمام اجزای جامعه ممکن می‌شود.

سالاری تذکر جامعه دانشجویی و بیان مشکلات جامعه را راهگشای مسئولان اجرایی کشور اعلام کرد و افزود: انتقاداتی در حوزه نحوه اداره برخی حوزه‌ها و سپردن تکلیف به سرپرستان در گیلان مطرح می‌شود که البته این اقدام تصمیمی است که هم‌اکنون در بسیاری از نقاط کشور نیز اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد قصد ایجاد خلل و تزلزل در مسیر ادامه فعالیت افراد منصوب شده را دارند عنوان کرد: کسانی با جدیت می‌خواهند مانع صدور حکم قطعی برای سرپرست‌های انتخاب شده شوند که بنده با دفاع از انتخاب خود با تمام قدرت در مقابل نظرات غیرمنطقی و غیرواقعی آنان می‌ایستم.

استاندار گیلان انتصاب یک مدیر با سلیقه فرد دیگری را عملکردی خلاف قانون اعلام کرد و اظهار داشت:‌ بنده به شخصه ترجیح می‌دهم روند انتصاب و صدور حکم قطعی یک مدیر و مسئول در گیلان به مدت طولانی انجام شود اما در مسیر انتخاب وی تسلیم نظرات و دیدگاه‌های غیرمنطقی نمی‌شوم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان استفاده از جوانان در پست‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در مباحث قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مطالب مهمی را مقام معظم رهبری بیان فرمودند بنابراین ما نیز در همین راستا سعی داریم از ظرفیت جوانان بیشتر استفاده کنیم.

وی طرح سئوال توسط نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مبنی بر پایدار نبودن حکم صادر شده برای مدیران جوان را متذکر شد و عنوان کرد: بنده به اینکه پست جوانانی که در سمت‌های مختلف توسط استانداری منصوب شده‌اند پایدار نیست اعتقادی ندارم البته عده‌ای در این مسیر در حال کارشکنی هستند.

سالاری به‌کارگیری دانشجویان در حوزه‌های مختلف کارآفرینی و لزوم حمایت استانداری گیلان از آنان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در این باره سعی می‌کنیم با تشکیل و راه‌اندازی جلسات مختلف مشاور امور جوانان استانداری گیلان با تشکل‌های دانشجویی حمایت‌های لازم انجام شود.

استاندار گیلان در بحث پایداری منابع آب کشاورزی در گیلان و مخاطرات پیش‌ روی آن نیز بیان داشت:‌ بخش عمده تأمین آب کشاورری گیلان از سد منجیل انجام می‌شود در حالی‌‌که حوزه آب‌ریز آن در این استان وجود ندارد و تمام منابع ورودی آن از سایر استان‌های بالادست تأمین می‌‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان عدم استفاده از آب باران و سرریز شدن آن به سمت دریا را ضعفی بزرگ برای گیلان دانست و گفت: در زمانی بیش از ۳ هزار آب‌بندان در گیلان وجود داشت اما در طول دوره‌های مختلف حدود هزار پهنه آن تصرف و ۲ هزار پهنه آن هم‌اکنون بدون ساماندهی رها شده است.

سالاری استفاده از بخش خصوصی برای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های گیلان را گامی مثبت و تأثیرگذار خواند و ابراز داشت: در این طرح مقرر شده افراد متقاضی نخست عملیات لایروبی را انجام دهند سپس در این پهنه‌های آبی به فعالیت‌های اقتصادی نظیر پرورش ماهی بپردازند.

وی به بحث انتقال آب دریای خزر و اظهارنظرهای بسیار زیادی که در این موضوع عنوان شده اشاره کرد و بیان داشت: مدیریت این موضوع در استان گیلان نیست بنابراین بنده نمی‌توانم در مورد نحوه اجرای آن،‌ روش شیرین کردن آب و سایر مباحث مربوطه نظر کارشناسی و تخصصی قابل قبولی ارائه دهم.

استاندار گیلان اظهارنظر بدون آگاهی را رفتاری عوام‌فریبانه دانست و خاطرنشان کرد:‌ بدون شک رئیس جمهور نسبت به همه مسائل و بایدها و نبایدهای این طرح واقف هستند؛ از طرفی این طرح فعلاً در حد یک ایده است و امکان دارد در ادامه با تغییراتی مواجه شود و یا حتی اصلاً اجرایی نشود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بحث بیکاری جوانان را دغدغه تمام کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: در تمام این سال‌ها نتوانستیم تحول خوبی در فضای کسب و کار ایجاد کنیم به طوری که موانع موجود در مسیر کسب و کارها مشکلات جامعه را در حوزه اشتغال روز به روز بغرنج‌تر کرده است.

سالاری تسهیل در صدور مجوزهای کارآفرینی را از اولویت‌های استانداری گیلان اعلام کرد و بیان داشت: از دستگاه‌ها و نهادهایی که در حوزه مهارت‌آموزی کاربردی فعال هستند نیز انتظار داریم با مراقبت از نحوه فعالیت‌های خود مسیر مدرک‌گرایی در این مجموعه‌ها را سد کنند.

وی به اجرای طرح‌های بوم‌گردی و موفقیت اجرای آن‌ها در گیلان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار و ارقام یک ماه قبل در حال حاضر بیش از ۳ هزار پرونده ایجاد واحدهای بوم‌گردی در سطح استان گیلان برای متقاضیان صادر شده است و روند مثبت آن نیز همچنان با قدرت ادامه دارد.

استاندار گیلان فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و اثر آن‌ها در توسعه و رشد اقتصادی کشور متذکر شد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به جامعه کلی دانشجویان در سطح خوبی قرار دارد اما باز هم باید برای گسترش و توسعه این حوزه اقدام شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه برخی نگران رشد جوانان و ورود آنان به عرصه‌های تصمیم‌گیری گیلان هستند عنوان کرد: برخی اوقات تعدادی از همین منتقدان با انواع لابی‌گری‌ها درصدد خالی‌ کردن جای پای جوانان هستند تا به هر نحو ممکن جلوی پیشرفت وی را سد کنند.

سالاری با تأکید بر اینکه جوان‌گرایی باید توسط افکار عمومی در جامعه نهادینه شود خاطرنشان کرد: وجود افراد جوان در منصب‌ها به احصاء و سپس رفع معضلات جامعه و استان کمک شایانی می‌کند به همین علت بنده به شدت از حضور جوانان در پست‌های مدیریتی حمایت می‌کنم.

وی حل مشکلات مربوط به وسیله‌نقلیه جهت تردد دانشجویان استان را نیز متذکر شد و عنوان کرد: در اسرع وقت مشکلات و چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد توسط استانداری گیلان با کمک سایر دستگاه‌ها در شورای ترافیک مطرح می‌شود تا برای حل آن‌ها چاره اندیشی لازم انجام شود.

استاندار گیلان بازدید دانشجویان از کارخانجات و واحدهای صنعتی گیلان را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:‌ در این مورد نیز که از دغدغه‌های دانشجوایان فنی و مهندسی است سعی می‌کنیم به غیر از موارد خاص مقدمات حضور آنان را به‌صورت تأمین وسیله ایاب و ذهاب فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تمرکز بر روی مهم‌ترین مشکلات استان و اتخاذ راهبردهای ویژه برای رفع آن‌ها را از اولویت‌های استانداری گیلان خواند و افزود: در مورد ارزیابی عملکرد کارکنان بخش عمومی نیز معتقد به آزادی بیان و لزوم پاسخگویی مدیران و مسئولان حوزه‌های مختلف هستیم.

سالاری حمایت از رسانه‌ها در بحث آزادی بیان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: به اعتقاد بنده اگر قرار با‌شد دستگاهی دستگاه دیگری را کنترل کند امکان رشد فساد در دستگاه کنترل‌کننده نیز وجود دارد بنابراین بهترین مسیر برای کنترل عملکردها استفاده از ظرفیت و توان مردمی است.

وی افزایش مهاجرت‌ها به گیلان و لزوم سکونت دادن آنان در اراضی پیش‌بینی شده را متذکر شد و خاطرنشان کرد: کشاورزی گیلان با وجود تمام پتانسیل‌های موجود بسیار کم بازده است بنابراین سعی داریم با اصلاح فرآیندهای تولید و حمایت از حوزه‌هایی نظیر برنج و چای جایگاه گیلان را احیاء کنیم.

استاندار گیلان وجود منطقه آزاد در گیلان را ظرفیتی بسیار مناسب برای استان قلمداد کرد و عنوان کرد:‌ البته یکسری ایرادات و نواقص در این مجموعه تجاری و صنعتی وجود دارد و کسی هم منکر آن نیست اما به اعتقاد بنده منطقه آزاد تاکنون عملکرد بسیار مثبتی در گیلان داشته است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ورود منطقه آزاد به بحث ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار استان را مورو تأکید قرار داد و افزود: انتظار ما از مجموعه منطقه آزاد انزلی این است که تا جای ممکن بر ظرفیت اشتغالزایی خود بیافزاید هر چند که عملکرد آن تا این زمان نیز بسیار خوب بوده است.

سالاری حل مشکل سراوان که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان بود را از اولویت‌های مهم استانداری گیلان خواند و عنوان کرد: در حال حاضر مبالغی به عنوان پیش پرداخت به حساب پیمانکار مربوطه واریز شده است و عملیات ساماندهی آن به‌صورت مدون در حال پیگیری است.

وی ادامه برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک بین دانشجویان تشکل‌های مختلف با استانداری گیلان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: این جلسات به طور یقین اثرگذاری خوبی در استان ایجاد می‌کند و می‌تواند در توسعه و پیشرفت گیلان مؤثر واقع شود.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان، ‌دبیر جامعه اسلامی، ‌دبیرکل کانون‌های دانشجویی، دبیر شورای صنفی دانشجویی، دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه، مسئول بسیج دانشجویی و دبیرکل انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه گیلان مهم‌ترین مباحث و مشکلات موجود در گیلان را مورد بررسی قرار دادند.

لزوم پاسخگویی به نخبگان جامعه، ‌علت اداره شدن برخی حوزه‌ها توسط سرپرست، انتصابات نامطلوب، لزوم پایداری در به کارگیری دانشجویان، عدم پایداری منابع آب، تذکر به رئیس جمهور در مورد مسئله انتقال آب دریای خزر، وضعیت طرح‌های بوم‌گردی، وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان، حل مشکلات تردد و ایاب و ذهاب دانشجویان، اختصاص وسائط نقلیه برای انتقال دانشجویان به محدوده شهری، تسهیل در امر بازدید دانشجویان از مراکز صنعتی، باز نگه‌داشتن درهای اتاق استاندار به روی دانشجویان، اولویت‌بندی مشکلات استان گیلان، شفافیت در اتخاذ تصمیمات اداری و بحران زباله‌ها در سراوان از جمله موضوعاتی بود که توسط دانشجویان مطالبه‌گر دانشگاه گیلان مطرح شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار