کد خبر : 7740
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴

در تریبون مقدسی به صورت ناجوانمردانه اعلام می شود که مردم از برجام خیری ندیدند

در تریبون مقدسی به صورت ناجوانمردانه اعلام می شود که مردم از برجام خیری ندیدند

استاندار گیلان گفت: مگر مشاهده نمی کنند که تولید نفت ۹۰۰ هزار بشکه ای که در شرف رسیدن به ۲۰۰ هزار بشکه بود پس از برجام تولید به حدود ۴ میلیون بشکه و صادرات به حدود ۳ میلیون بشکه رسیده است.

به گزارش گیلانستان، محمدعلی نجفی در کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی که صبح امروز در سالن غدیر استانداری برگزار شد منشور حقوق شهروندی یکی از وعده هایی رئیس جموری در زمان انتخابات بود افزود: در سال هایی که دکتر روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک نیز حضور داشتند بر حقوق اساسی،حقوق شهروندی، وظایف متقابل دولت و مردم تأکید داشتند و در حال حاضر با همین نگاه در حال فعالیت هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تأکید رییس جمهور در خصوص اهمیت روابط اجتماعی مردم با مردم و مردم با حکومت اشاره و اظهار داشت:منشور حقوق شهروندی متکی به قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه در منشور حقوق شهروندی تکالیفی به مسئولان سپرده شده است گفت: آگاهی مردم از حقوق شهروندی یکی از تکالیفی است که در گیلان از اوایل دولت یازدهم آغاز شده و بعد از ابلاغ منشور حقوق شهروندی باید با قوت بیشتر دنبال شود.

دکتر نجفی دانستن حقوق شهروندی گام اول اجرای این منشور دانست و اظهار داشت : اقداماتی در حوزه حقوق شهروندی و محیط زیست از سوی استانداری و برخی ادارت کل استان در چند سال اخیر شکل گرفته که مورد تشویق مدیران کشوری قرار گرفت.

استاندار گیلان مطالبه گری را از تکالیف دیگر متقابل بین مردم و مسئولان دانست که پس از دانستن این حقوق باید انجام شود و اظهار داشت: رییس جمهور حقوق شهروندی را محدود به شخص یا قوه ی خاصی نکردند و اولین پاسخگو را قوه مجریه دانستند اما برخی ابلاغ منشور حقوق شهروندی را به صورت ناجوانمردانه سیاسی و تبلیغاتی مورد حمله قرار می دهد.

وی پاسخگویی را گام سوم در حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: در چند روز اخیر گله ای به یکی از شهرداران در خصوص توجه به مطالبات مردم داشتم تذکر به تمامی فرمانداران،شهرداران و مدیران استان است و استاندار هم باید اولین پاسخگو باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت:اگر قرار است خیابانی طی ۵ روز مراحل لوله گذاری اش انجام گیرد چرا بیش از ۴ ماه طول می کشد؛آیا این رعایت حقوق شهروندی است؟

وی پرداخت مطالبات مردم، رفتگران و یا کارمندان طرحی ادارات و شرکت ها در اولویت دانست و تصریح کرد: در هنگام انتخاب پیمانکاران به صورت صحیح عمل کنید مگر پیمانکار را شما انتخاب نمی کنید؟

وی با بیان اینکه بعضاً برخی کارخانه داران محصول چای را در ماه های گذشته از چایکار دریافت کرد اما تاکنون مطالبات آنان را پرداخت نکردند گفت: چایکار از کجا می داند که دولت امسال با افزایش تولید ۶۰ درصدی محصول چای، ۱۴۶ میلیارد تومان یارانه را به صورت کامل پرداخته است و کارخانه دار مطالبات چایکار را نمی دهد تکلیف مسیولان است که اطلاع رسانی کنند.

دکتر نجفی تصریح کرد: فرمانداران مکلف هستند تا با همکاری کمیسیون کارگری استانداری تکلیف کارخانه داران که مطالبات مردم رانمی دهند مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه در تریبون مقدسی به صورت ناجوانمردانه اعلام می شود که مردم از برجام خیری ندیدند گفت: مگر مشاهده نمی کنند که تولید نفت ۹۰۰ هزار بشکه ای که در شرف رسیدن به ۲۰۰ هزار بشکه بود پس از برجام تولید به حدود ۴ میلیون بشکه و صادرات به حدود ۳ میلیون بشکه رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پس از برجام قطعات برای صنعت هواپیما به کشور وارد شد افزود: با ۲ شرکت بزرگ قرارداد خرید نزدیک به ۲۰۰ هواپیما منعقد شده که از درآمد حاصله خود هواپیما طی ۱۶ سال مبلغ خرید پرداخت می شود و این یکی از ثمرات برجام است.

وی بر ضرورت اطلاع مردم از حقوق خود تأکید و تصریح کرد: ما باید بدانیم که این تریبون ها به عنوان امانتی در دست ماست و باید در ارائه آمار و ارقام انصاف به خرج دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به اعلام کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری گیلان از ۱۵٫۶ درصد به ۹٫۶ درصد اشاره کرد و گفت: این شاخص ها را ما تعیین نمی کنیم و در هیچ سخنرانی اعلام نکردیم که بیکاری به صورت کامل حل شده و این مسئله عمدتاً در فارغ التحصیلان وجود دارد.

وی افزود: نزدیک به هزار و ۳۰۰ کارخانه رها شده در سطح گیلان وجود داشت که بخش عظیمی از آن در حال راه اندازی است.

دکتر نجفی توجه دادن مردم به حقوق شهروندی آنان را رسالت مدیران عنوان و خاطرنشان کرد: یکایک مدیران و کارکنان دولت در سطوح مختلف مجری این بخش هستند و ضمن آموزش، خودشان باید عامل باشند.

وی افزود :اگر ما در کارهایمان قانون را رعایت نکنیم دیگر مردم از ما حرف شنوی نخواهند داشت.

وی با تأکید براینکه مردم باید راستگویی را ازمسئولان و افرادی که تریبون دارند بشنوند تصریح کرد: اگر دانش آموز ، دانشجو و مردم از ما راستگویی نشنوند قطعاً در آینده با آسیب مواجه خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در گیلان حقوق انسانی و شهروندی را هدیه ی الهی دانست و افزود: باید فرصت لازم فراهم شود تا همه مردم ناظر حقوق شهروندی باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روشن دوشنبه , 20 دی 1395 - 14:21

آقای استاندار بجای اعتراض یه مراجعه به جامعه بویژه آحاد مردم داشته باشند ببینید شما خیرش را مشاهده می کنید!؟

رفتن به نوار ابزار