کد خبر : 26673
تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1397- 02: 14

در زمان استاندار جدید رابطه گیلان با روسیه کم شده است

در زمان استاندار جدید رابطه گیلان با روسیه کم شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقامات روسیه معتقد هستند در زمان استاندار سابق ارتباط بیشتری با گیلان داشتند و در حال حاضر این ارتباط کم شده است.

به گزارش گیلانستان، محمود شکری در گفت‌و‌گویی، با اشاره به مشکلات مالی بیمارستان‌های خصوصی استان گیلان اظهار داشت: وزیر کار و وزیر بهداشت باید این مشکلات را رفع کنند.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه اجرای طرح سلامت سبب شد تا مردم برای دریافت خدمات درمانی رایگان به بیمارستان‌ها هجوم بیاورند گفت: این امر سبب کاهش شدید درآمد بیمارستان‌های خصوصی شد.

شکری با اعلام اینکه بیمارستان‌های خصوصی استان گیلان بیش از ۱۵ ماه مطالبه عقب‌مانده از بیمه‌های طرح سلامت دارند ابراز داشت: دولت باید به حوزه سلامت در بخش خصوصی کمک کند.

بیمارستان‌های دولتی پاسخگوی نیاز مردم نیست

وی با اعلام اینکه بیمارستان‌‌های دولتی از نظر امکانات توانایی پاسخگویی نیاز همه مردم را ندارد خاطرنشان کرد: دولت باید بیمارستان‌های بخش خصوصی را حمایت کند تا مجبور به تعطیل کردن بیمارستان‌ها نشوند زیرا در حال حاضر شرایط مالی بسیار سختی دارند.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به کشور روسیه افزود: مقامات کشور روسیه علاقه بسیاری به افزایش سطح ارتباطات تجاری و اقتصادی با ایران دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه ترکیه سالانه بیش از ۳۰ میلیارد دلار صادرات به کشور روسیه انجام می‌دهد تصریح کرد: متاسفانه ما از این ظرفیت به‌خوبی استفاده نکرده و تنها ۲ میلیارد دلار صادرات به روسیه انجام می‌دهیم.

ایران در یک جنگ اقتصادی قرار دارد

شکری با تاکید بر اینکه امروز کشور ایران در یک جنگ اقتصادی قرار دارد خاطرنشان کرد: امروز آمریکا تلاش می‌کند تا کشورهای جهان را به عدم ارتباط با ایران تشویق کند و ما نیز باید برای خنثی‌سازی این اقدام ارتباطمان را با کشورهای دوست افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه دولت موظف است برای وزارت خارجه و سفارتخانه‌های ایران معاون اقتصادی منصوب کند افزود: ما تا زمانی که نتوانیم از طریق سفارتخانه‌ها بازاریابی خوبی داشته باشیم نمی‌دانیم کدام بازار در جهان برای صادرات تولیدات مازاد ما مناسب است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس علت موفقیت کشور ترکیه در امر صادرات را بازاریابی مناسب در جهان دانست و اظهار داشت: ما متاسفانه در زمینه بازاریابی بسیار ضعیف هستیم و به همین دلیل به دولت دستور دادیم تا معاونت اقتصادی وزارت خارجه را فعال کند.

وی با اعلام اینکه هزینه حمل کالا در جهان در حال حاضر ۸۰۰ میلیارد دلار است عنوان داشت: کشور ما در جایگاهی قرار دارد که تمام کشورها معتقد هستند که اگر صادرات خود را مسیر ایران انجام دهند حدود ۵۰ درصد از هزینه و زمان مصرف شده کاسته می‌شود.

ترانزیت کالا از مسیر ایران ۴۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه ترانزیت کالا از ایران هزینه حمل کالا در جهان را به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رساند ابراز داشت: درآمد ایران از این ترانزیت می‌تواند حداقل ۴۰ میلیارد دلار باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان درآمد ایران را در هزینه ترانزیت کالا تا ۱۰۰ میلیارد دلار نیز افزایش داد تصریح کرد: مقامات روسیه معتقد بودند در زمان استاندار سابق ارتباط بیشتری با گیلان داشتند و در حال حاضر این ارتباط کم شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار