کد خبر : 42080
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398- 13: 11

کوچکی نژاد مطرح کرد:

در مجلس کنونی نمایندگانی هستند که دگراندیش بوده و از افکار سابق خود فاصله گرفته‌اند/ روایت نماینده رشت از ۷۸ ماه حضورش در جبهه

در مجلس کنونی نمایندگانی هستند که دگراندیش بوده و از افکار سابق خود فاصله گرفته‌اند/ روایت نماینده رشت از ۷۸ ماه حضورش در جبهه

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به حضور وکلای با سابقه رزمندگی در ادوار مجلس گفت: در مجلس کنونی نمایندگانی حضور دارند که دگراندیش هستند و از افکار سابق خود فاصله گرفته‌اند.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی نژاد امروز پیرامون دفاع مقدس و ارزش‌های آن با خبرنگاران این رسانه به گفت‌وگو نشست.

نماینده مردم رشت در مجلس، دفاع مقدس را یادآور ارزش‌های اسلامی برشمرد و اظهار کرد: جنگ در ابتدای انقلاب به ما تحمیل شد و ایران در شرایطی بود که گروهک‌های ضدانقلاب در کشور فعال بودند و علاوه بر همه این‌ها بنی‌صدر مسؤولیت کشور را در دست داشت.

کوچکی نژاد با اشاره به آمیخته شدن حوادث جنگ با دوران ابتدایی انقلاب و عدم وجود ساختار مستحکم نظامی در کشور افزود: جنگ در حالی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ در کشور آغاز شد که علاوه بر فقدان ساختار مستحکم نظامی و بلاتکلیفی ارتش، اغلب کشورها علیه ایران متحد بودند و با ملت ما جنگیدند.

وی با اشاره به فرار مردم مقیم خوزستان در روزهای نخست حمله و خالی شدن منطقه از سکنه گفت: رژیم بعث عراق در روزهای نخست به‌شدت با ۸۰ خمپاره، خوزستان به‌ویژه اهواز را موردحمله قرار می‌داد و ازاین‌رو مردم چون شرایط برایشان عجیب بود فرار را برقرار ترجیح می‌دادند.

جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در روزهای نخست حمله عراق به ایران در دانشگاه جندی‌شاپور مشغول به تحصیل بود، تصریح کرد: شرایط پیش روی جبهه خودی در روزهای نخست به شکل نامنظم و چریکی بود و پایه‌گذار این نوع از پیشروی‌ها شهید چمران بود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم با اشاره به شرایط بسیار سخت جنگ تحمیلی و مدیریت وضعیت ملتهب آن دوران توسط امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: با رهبری حضرت امام پس از پیشروی‌ها به دوره بازدارندگی از حمله دشمن رسیدیم و با همکاری همه‌جانبه ارتش، سپاه و بسیج مردمی توانستیم پیشروی دشمن را متوقف و یا کند کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبتدی بودن آموزش‌های نظامی در سال‌های نخست جنگ تحمیلی و افزایش تلفات انسانی در پی آن گفت: شهدای مظلوم متعهدی در سال‌های نخست جنگ تحمیلی تقدیم اسلام و انقلاب شد و از دلایل آن پس از آموزش‌های ناکافی، عدم دسترسی به سلاح کافی با دسیسه‌های بنی‌صدر بود.

کوچکی نژاد با اشاره به افزایش فشارهای داخلی و فرار کردن بنی‌صدر در پی آن بیان کرد: پس از فرار بنی‌صدر جنگ، جهشی در پیشرفت‌ها به خود گرفت و فتوحات در جبهه انقلاب افزایش یافت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای با بیان اینکه رزمندگان گیلان در پادگان شهید بهشتی در تیپ ۲۵ کربلا با رزمندگان مازندرانی در یک لشکر بودند، تصریح کرد: ما در اطلاعات و عملیات لشکر حضور داشتیم و در همان ایام نیز شرایط بسیار سخت بود به‌گونه‌ای که حتی تجهیزات موردنیاز برای شناسایی نداشتیم.

وی با اشاره به حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل در برخی نقاط کشور گفت: حدود دو سال در سیستان و بلوچستان، یک سال و شش ماه در منطقه کردستان و بقیه را در لشکر ۲۵ کربلا، لشکر مهندسی ۴۳ امام علی و نهایتاً در لشکر قدس حضور داشتم که ادامه فعالیت رزمندگی را در قدس گذراندم و عملیات‌های سنگینی را در سال‌های ۶۰ و ۶۱ انجام دادیم و شهدای مظلومی نیز در آن دوران تقدیم اسلام شد.

این جانباز و رزمنده دفاع مقدس با اشاره به خاطرات مشترک خود با شهید حسین املاکی افزود: هنگامی‌که در غرب کشور با یکدیگر بودیم زمان ثبت‌نام کنکور بود و از وی خواستم تا در این آزمون بزرگ شرکت کند اما شهید تأکید داشت که شرکت در این آزمون را به پس از پایان جنگ موکول می‌کند و فعلاً در عرصه جبهه می‌ماند که ماند و در جبهه، شیمیایی و نهایتاً شهید شد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با بیان اینکه از دوره هفتم و نهم رزمندگان زیادی در مجلس حضور داشتند، گفت: در مجلس دهم نیز نمایندگان رزمنده و جبهه دیده حضور دارند اما آرام هستند و تحرکات مجلس‌های پیشین را ندارند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه با اتمام جنگ تحمیلی ما دو نوع ایثارگر و رزمنده داریم، خاطرنشان کرد: عده‌ای دگراندیش هستند و به افکار آن زمان پایبند نبوده و اندیشه جدیدی را جایگزین اندیشه سابق خودکرده‌اند تا جایی که تعدادی از افراد از بردن اسمشان با پسوند رزمنده دوران دفاع مقدس اِبا دارند و مخالف‌اند اما عده‌ای نیز حضور  دارند که به ارزش‌ها مقید و پایبندند هرچند تعدادشان کم است.

جبار کوچکی نژاد مفتخر به حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مدت ۷۸ ماه است و سه بار نیز در میدان دفاع از وطن و ارزش‌های اسلامی طی دوران دفاع مقدس مجروح شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار