کد خبر : 2517
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

در نظام جمهوری اسلامی، وکیل الدوله ها جایی در مجلس نخواهند داشت

در نظام جمهوری اسلامی، وکیل الدوله ها جایی در مجلس نخواهند داشت

نمایندگانی که اخیراً بنرهایی را در سطح شهر برپا کرده اند، آیا خودشان این موارد را تبلیغات زودرس نمی دانند؟ چرا در چهارسال گذشته که نماینده بودند چنین بنرهایی را نصب نمی کردند؟! آیا خود نمایندگان این را چیزی خارج از تبلیغات زودرس می دانند؟!

به گزارش درگیلان، خسرو قربانی از فعالان سیاسی گیلان و صاحب امتیاز هفته نامه خبرگیلان است که قریب به 2 دهه سابقه روزنامه نگاری دارد.

وی رزمنده و ایثارگر دوران دفاع مقدس است که در عملیات قادر و کربلای 5 به درجه جانبازی نائل آمده است.

قربانی در حاضر وکیل پایه یک دادگستری است و دارای مدارک تحصیلی کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد روابط بین الملل و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی می باشد.

آنچه می خوانید گفتگوی ما با حاج خسرو قربانی می باشد که  از نظرتان می گذرد.

 وی با اشاره به روند توسعه یافتگی گیلان اظهار کرد: توسعه در هر جامعه ای، نیازمند انسان های متخصص و کاردان است که بتوانند یک جامعه را به طرف توسعه یافتگی پیش ببرند. فقط پول و بودجه نمی تواند به تنهایی باعث توسعه یافتگی یک استان و یا یک کشور شود، بلکه افرادی که با شایسته سالاری در مدیریت های کلان استان وشهرستان قرار می گیرند، یکی دیگر از شاخص های توسعه می باشد.

قربانی ادامه داد: اگر بخواهیم کشور را از نظر توسعه به سه بخش توسعه یافته، در حال توسعه و توسعه نیافته تقسیم کنیم، می توانیم گیلان را در لیست استان های توسعه نیافته قرار دهیم. از استانهایی مانند قزوین و اردبیل که بعد از گیلان استان شدند، به نظر می رسد که گیلانیان توسعه کمتری داشته اند. به عبارتی در استان گیلان اقداماتی حتی در مسیر توسعه یافتگی صورت نگرفته است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: چنانچه عزل ونصب ها در استان بر اساس شایسته سالاری باشد،  آن وقت می توانیم استان را به سوی توسعه یافتگی سوق دهیم. متاسفانه حداقل در 2دهه گذشته از چنین مدیرانی در استان محروم بوده ایم، واگرنه در حال حاضر نباید استانهایی چون قزوین و اردبیل از نظر توسعه یافتگی وضعیتشان بهتر گیلان باشد. گردشگری یکی از مولفه هایی است که می تواند کمک شایانی به توسعه استان داشته باشد. گیلان بهترین نقاط گردشگری درنقاطی چون ییلاقات تالش، رودبار، دیلمان، املش و…دارد، اما چرا در چنین نقاطی، هتل یا مسافرخانه مناسب برای گردشگران نداریم؟

وی در خصوص عملکرد مدیران استان در دولت جدید بیان کرد: مدیران ما نه تنها در دولت روحانی، بلکه در دولت احمدی نژاد هم، نتوانسته اند وظایف خودشان را بدرستی نسبت به استان ادا کنند. این بحث تنها مختص به این دولت نیست بلکه شامل دولتهای اصلاح طلب،اصول گرا و اعتدال نیز می شود. در مجموع ما در گیلان فقدان شایسته سالاری داریم که این از مشکلات عدیده ماست که در هر سه دولت این مشکلات را در نحوه مدیریت داشته ایم.

قربانی افزود: در حال حاضر در استان مشکلات  صنعت، بیکاری و توسعه را داریم که حتی اقداماتی هم که شده است بر اساس نیاز روز نبوده است. ورود سرمایه به استان، حمایت از سرمایه گذار و افراد که توانایی ایجاد شغل در استان را دارند از جمله اقداماتی است که در خصوص بیکاری می توان انجام داد.

وی ادامه داد: بیکاری در استان گیلان بیداد می کند، حتی بسیاری از جوانان استان از بیکاری برای کار به استان های دیگر می روند. آیا این سرمایه هایی که به شهرک های صنعتی اختصاص پیدا کرده است، توانسته جواب نیازهای جوانان ما را برای کار دهد؟ نمایندگان ادوار گذشته در دو دهه پیشین در خصوص  بیکاری  و اشتغال در استان چه کرده اند؟ آیا سرمایه گذار و کسی که می خواهد سرمایه خودش را وارد استان کند، نیازمند حمایت نیست؟ حمایت از سرمایه گذار در استان یکی از نیازهای مهم و اساسی امروز برای ریشه کن کردن بیکاری گیلان می باشد. امروزه مشکلات عدیده ای از بیکاری داریم از جمله می توانیم به معضل طلاق اشاره کنیم و مولد خیلی ازعواملی که امروزه باعث مشکلات اجتماعی شده، بحث اشتغال می باشد.

قربانی در خصوص عملکرد نمایندگان این دوره اظهار داشت: من بعنوان یک فعال سیاسی، بعنوان یک موکل از عملکرد وکلای خودم راضی نیستم. شاید اقداماتی کرده باشند ولی اگر اقدامات دوستان ما چشم گیر بود که ما الان با این همه مشکلات و گرفتاری ها در سطح استان و شهرستان مواجه نبودیم.

وی با اشاره به حضور برخی وکیل الدوله ها در مجلس یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی هرگز مجلسی تشکیل نمی شود که دولتی باشد در هیچ دورانی هم این نخواهد شد، مطمئن باشید در جمهوری اسلامی مجلسی تشکیل نمی شود که اکثریت آن وکیل الدوله باشند. به عبارت دیگر در نظام جمهوری اسلامی مجلس جای وکیل الدوله ها نیست.

قربانی در ادامه به نقش احزاب در انتخابات اشاره کرد و افزود: بیشتر احزاب در کشور ما فصلی هستند که هر یک سال مانده به انتخابات شروع به کار می کنند، البته در بین این احزاب می توانیم به احزاب پرسابقه ای که 60-70سال سابقه فعالیت دارند همچون حزب مؤتلفه اشاره کنیم که یکسری فعالیت های اجتماعی،فرهنگی و….دارند ولی در مجموع امور، آنها هم بصورت مستقل بعنوان یک حزب شناسنامه دار عمل نمی کنند. ما در اینجا یک گروه بعنوان اصلاح طلب و یک گروه اصول گرا داریم وسایر گروه ها را از نظر سیاسی این دو گروه محصور خودشان می دانند مثل اعتدال وتوسعه، پایداری و… . این دو جناح هر دوره نزدیک انتخابات، دوباره یادشان می آید که مردم هم هستند. در هر صورت یکی از نیازهای ضروری جامعه فعالیت احزاب قوی و پاسخگو می باشد.

کارشناس ارشد روابط بین الملل  در خصوص حضور مدافعان حرم در سوریه بیان کرد:  سوریه از نظر امنیتی و منافع ملی برای ما، خط اول دفاع از مرزهای ماست، امنیت امروز کشور ما، اقتدار سیاسی و امنیتی ما ثمره دفاع ما در سوریه و لبنان است. ما در واقع برای منافع ملی کشور خودمان داریم می جنگیم. کمک به سوریه، کمک به مرزهای خودمان است.

وی می افزاید: وجود داعش یک تشابهاتی به اوایل تشکیل رژیم صهیونیستی دارد، من اعتقاد دارم که سرویس های جاسوسی آمریکا، اسرائیل، انگلیس، سیاه و…بیشتر در فکر این بودند که یک اسرائیل جدید دیگری در خاورمیانه، به نام اسلام نه به نام یهودیت بوجود آورند. بنده معتقدم مقام معظم رهبری جهان اسلام را از یک اسرائیل غاصب جدید نجات داد و آنهایی که نسبت به کمک ما به سوریه انتقاد می کنند به نظر من، بحث امنیت ملی و کشور را هنوز به صورت کامل درک نکرده اند.

 قربانی در پایان  با اشاره به  تبلیغات زودرس و هزینه های انتخاباتی برخی نمایندگان مجلس، اظهار کرد: من بعنوان موکل از وکلای شهر خودم سؤالی دارم. نمایندگانی که اخیراً بنرهایی را در سطح شهر برپا کرده اند، آیا خودشان این موارد را تبلیغات زودرس می دانند یا خیر؟ چرا در  چهارسال گذشته که نماینده بودند چنین بنرهایی نصب نمی کردند؟! آیا خود نمایندگان این را چیزی خارج از تبلیغات زودرس می دانند؟! اگر فردا هر کاندیدای احتمالی که دارای شخصیت حقوقی است یک بنری در سطح شهر علم کند تکلیف شهر چه می شود؟ دستگاه های نظارتی چه می کنند؟ آیا اجازه می دهند این بنر در سطح شهر بمانند؟! همچنین سؤال من از دستگاه های نظارتی این است آیا اجازه می دهند که هر کاندیدای احتمالی چنین بنرهایی را در سطح شهر برپا کنند؟!

وی افزود: باید رقابتی داشته باشیم که در آن مساوات رعایت شود و عادلانه و منصفانه باشد. در رقابت انتخاباتی، کاندیداها رفتار و اعمالی انجام می دهند که بعد از اتمام انتخابات دیگر آن فعال سیاسی رغبت نمی کند برای بهتر شدن شرایط استان به کمک نماینده بیاید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار