کد خبر : 7631
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

دستاوردهای دولت تا به سفره مردم برسد، کمی زمان بر است/ مدیران باید عملکرد دولت را برای مردم تبیین کنند

دستاوردهای دولت تا به سفره مردم برسد، کمی زمان بر است/ مدیران باید عملکرد دولت را برای مردم تبیین کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برجام یک بستر است، گفت: نوسازی ناوگان هوایی کشور و اعتماد جهانی به ایران اسلامی از بستر همین برجام است.

به گزارش گیلانستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شفاف سازی را اعتقاد دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات، حملات مخالفان به دستآورهای دولت و نقاط قوت بیشتر شده است.

دکتر محمود واعظی روز جمعه در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گیلان در رشت، یکی از مهمترین ویژگی های دولت را اعتقاد به شفافیت در کارها و شفاف سازی خواند و افزود: مردم باید بدانند که هر دستگاه و سازمانی چه کاری دارد انجام می دهد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن انتخابات، مخالفان حملاتشان به دستاوردهای دولت بیشتر شده و به همان نقاط قوت دولت حمله می کنند.

وی برجام را یکی از نقاط قوت دولت خواند و ادامه داد: باز شدن بازارهای بین المللی، افزایش قدرت مانور تجار و بخش خصوصی از جمله دستاوردهای برجام است که نتیجه اش امروز این است که صادرات غیرنفتی، بر واردات پیشی گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برجام یک بستر است، گفت: نوسازی ناوگان هوایی کشور و اعتماد جهانی به ایران اسلامی از بستر همین برجام است.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: مدیران باید عملکرد دولت را برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند مسائل جناحی، گروهی و انتخاباتی دستاوردهای این ملت و نظام اسلامی را خدشه دار کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: از زمان ورود نفت به اقتصاد، اتکاء و وابستگی به نفت زیاد و نوآوری کم شد حال اینکه روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی این است که بتوانیم در کشورمان اقتصادی بوجود آوریم که بدون نفت، راه برای توسعه کشور و رفاه وجود داشته باشد.

دکتر واعظی گفت: بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، در این مورد در دولت بحث کردیم و بنا به اجرای عملی آنها گذاشته شد و در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هیچ اختلاف سلیقه ای نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: از همان ابتدا مصمم بودیم که با این سیاست کلان، تشریفاتی برخورد نکنیم و در دولت یازدهم، با همین سیاست ها، اقتصاد را پیش ببریم.

دکتر واعظی با بیان اینکه خارجی ها خواستند از اسم اقتصاد مقاومتی سوء استفاده کنند، اظهار کرد: اما با بررسی محورهای 24 گانه آن، متوجه شدند که همه فاکتورهای خوب اقتصادی دنیا در آن لحاظ شده است.

وی درون زایی ، برون گرایی، توجه به بخش خصوصی، عدالت محوری و بویژه توجه به امور دانش بنیان را پنج محور اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: بازشدن بازارهای صادراتی به روی تاجران، افزایش فروش نفت، کنترل تورم و رشد شاخص های کشاورزی، صنعت و اقتصاد از جمله دستاوردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

دکتر واعظی با اشاره به افزایش فروش نفت و همکاری بسیار خوب ایران با اوپک در این زمینه گفت: در هیچ دوره ای شاهد فروش دو میلیون و 950 هزار بشکه ای که در آذرماه امسال داشته ایم، نبودیم.

وی بیان کرد: شاخص های شش ماه نخست امسال بیانگر این است که با رشد بخش های کشاورزی، صنعت و اقتصادی به سمت رونق پیش می رویم و این ارقام بیانگر آن است که دستاوردهای این رشد تا به سفره مردم برسد و شغل ایجاد کند، کمی زمان بر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت حوزه های دانش بنیان گفت: علاوه بر برنامه ریزی هایی که در گذشته داشته ایم، بایستی از حوزه فناوری اطلاعات (IT) هم در این خصوص استفاده کنیم.

وی یادآور شد: پیشتر برای تاسیس یک شرکت، نیاز به سرمایه اولیه بود اما اکنون بدون اینکه منابع زیادی داشته باشیم، می توانیم درآمد کسب کنیم.

به گفته دکتر واعظی، بخش های مختلفی همچون کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی در صورت تلفیق با فناوری اطلاعات، درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی خواهند داشت.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار