کد خبر : 63652
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399- 43: 17

استاندار گیلان:

دستور استاندار به علوم پزشکی گیلان در خصوص تشدید بازرسی‌ها

دستور استاندار به علوم پزشکی گیلان در خصوص تشدید بازرسی‌ها

استاندار گیلان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یک وظیفه ملی برای مردم دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونا موظف به تقویت بازرسی‌ها از بازار، اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربری، مطب پزشکان است.

به گزارش گیلانستان، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با ابراز نگرانی از افزایش ترددها در سطح خیابان اظهار کرد: هرساله در روزهای پایانی سال شاهد جنب‌وجوش‌های اجتماعی در بازار بوده و همین امر با توجه به شیوع کرونا موجی از نگرانی را ایجاد کرد، لذا باید زمینه‌ای فراهم شود که علاوه بر کاهش ترددها، الزامات بهداشتی و مراقبتی، پیوسته از سوی همه آحاد جامعه رعایت گردد.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یک وظیفه ملی برای مردم دانست و گفت: در یک‌سال گذشته کادر درمان با فداکاری خود یک حماسه عظیم را در کشور خلق کردند، به این دلیل رعایت موازین بهداشتی در کشور و عدم رفت‌وآمدهای غیرضروری یک وظیفه ملی است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان در پیش گرفتن سبک جدید زندگی سازگار با کرونا، راهی است که می‌تواند مسیری ایمن در مواجهه با تهدیدات این بیماری، فرا روی ما بگشاید.

زارع با اذعان به اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۳۱ استان کشور نشان‌دهنده کم‌توجهی مردم پروتکل‌های بهداشتی است، تصریح کرد: با کاهش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مردم دچار عادی انگاری شده و همین امر منجر به شکننده شدن اوضاع کرونایی شده و این کم‌توجهی به توصیه‌ها و عادی انگاری هشداری جدی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لازم‌الاجرا بودن دستورات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در کشور بیان کرد: رویکردهای رهبر معظم انقلاب الگوی عملی رعایت توصیه‌های بهداشتی در کشور است و طبق فرمایشات رهبری آگاهی افزایی آحاد شهروندان از مسئولیت اجتماعی و ضرورت توجه به حفظ سلامت عمومی، می‌تواند بسترساز مشارکت دوباره مردم در مدیریت کرونا به‌ویژه در ایام نوروز است.

استاندار گیلان به تولید محتوای اثربخش در خصوص کرونا توسط صداوسیما و کمیته رسانه و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: در ایام کرونا بسیاری از آیین‌های مذهبی و سنتی به‌صورت مجازی برگزارشده و در همین راستا باید صداوسیما و کمیته رسانه و فضای مجازی برنامه‌های عید نوروز را به بهترین نحو و به‌صورت مجازی معرفی کند.

زارع با اشاره به نقش ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان در شرایط کرونایی بیان کرد: با توجه به امکان افزایش حضور مردم در بازارها و مراکز خرید، باید این مهم تقویت‌شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز در این خصوص صورت گیرد، زیرا انجام ارائه خدمات الکترونیکی به کاهش مراجعات مردمی کمک می‌کند.

وی دانشگاه علوم پزشکی و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونا را موظف به تقویت بازرسی‌ها از بازار، اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربری، مطب پزشکان کرد و گفت: از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای برای ارائه آگاهی به مردم و تشویق آنان به خریدهای اینترنتی یا در صورت نیاز به خرید حضوری، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های تجاری، بهره گرفته شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار