کد خبر : 82758
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز در شهرستان تالش

دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز در شهرستان تالش

.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، سرهنگ محمد علی‌پور فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از  میراث تاریخی جزو اولویت‌های یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی است، اظهار کرد: یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی در خصوص احداث حفاری‌های غیرمجاز و استفاده نادرست از منابع طبیعی با هیچ فردی مماشات نداشته و با آن برخرود می‌کند.

 

وی با اشاره به شناسایی عوامل احداث حفاری غیرمجاز در شهرستان تالش گفت: با اقدام به موقع نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی گیلان، از حفاری غیرمجاز در منطقه تالش جلوگیری شد و ۱۰ نفر دستگیر شدند.

 

به گفته فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بر اساس اخبار رسیده از میراث‌بانان افتخاری، مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه چولادی از توابع روستای بنون مشایخ خطبه‌سرا، مأموران یگان حفاظت شهرستان تالش با دستور مقام‌ قضایی به محل اعزام و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی، در یک عملیات غافلگیرانه هنگام حفاری ۱۰ حفار غیرمجاز را دستگیر کردند.

 

علی‌پور با تأکید بر لزوم جدی با افرادی که قصد حفاری‌های غیرمجاز در استان گیلان را دارند، بیان کرد: از این افراد یک دستگاه فلزیاب با تمام متعلقات و یک دستگاه دی وی دی آر دوربین مدار بسته، سه بیل و کلنگ و تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

 

وی از برخورد جدی با افراد دستگیر شده در شهرستان تالش خبر داد و افزود: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیا و اموال فرهنگی ـ تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار