کد خبر : 42734
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398- 22: 12

فرمانده کل سپاه پاسداران کشور:

دشمن به دنبال سلب توان هسته‌ای ملت ایران است/ به‌روزترین فناوری‌های دفاعی در اختیار ماست

دشمن به دنبال سلب توان هسته‌ای ملت ایران است/ به‌روزترین فناوری‌های دفاعی در اختیار ماست

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه باید حامل پیام اسلام در دریاها باشد، گفت: امروز به‌روزترین فناوری‌های دفاعی برای تولید و ارتقای شناورهای نظامی در اختیار جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است.

به گزارش گیلانستان سردار سرلشکر حسین سلامی صبح امروز در ششمین همایش شناورهای تندرو در دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای زیباکنار انزلی، با بیان اینکه گیلان سرزمین مردانی مبارز، تاریخ‌ساز و ضداستعمار است، اظهار کرد: این استان دارای هشت هزار شهید است که همچون ستارگانی در آسمان بی‌کران مقاومت ملت ایران می‌درخشند.

وی با بیان اینکه استقلال سیاسی مهم‌ترین نوع استقلال یک کشور است، گفت: استقلال به معنای حاکمیت یک ملت بر سرنوشت خود و آزادی عمل برای پیشرفت و توسعه است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقلال سیاسی را به معنای جلوگیری از دخالت بیگانگان دانست و افزود: استقلال سیاسی زمانی محقق می‌شود که یک ملت در عرصه‌های مختلف روی پای خود بایستد و به توان خود متکی باشد.

سلامی با تأکید بر اینکه وابستگی اقتصاد یک کشور به بیگانگان سبب عدم تحقق استقلال و آزادی آن ملت می‌شود، گفت: ما برای مستقل بودن نیازمند این هستیم که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، علمی و فرهنگی به توان داخلی متکی باشیم.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان انقلاب به منظور ایجاد سیطره علیه ملت ایران بیان کرد: اگر آرایه‌های علم، فرهنگ، اقتصاد و فناوری توسط بیگانگان تأمین شود، کشور نمی‌‌تواند مستقل باشد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن در موضوع توانمندی هسته‌ای در تلاش است تا استقلال ملت ایران را در این حوزه سلب کند، افزود: ایستادگی مقام معظم رهبری که نماد بارز شرافت و کرامت ملت ایران است و همچنین حمایت ملت از مواضع ایشان سبب ناتوانی دشمن در این زمینه شده است.

سلامی با تأکید بر لزوم گسترش دیدگاه‌های نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان تصریح کرد: ما برای مستقل بودن باید قوی باشیم، زیرا یاد گرفته‌ایم که برای پیروزی در مقابل دشمن باید آن‌ها را همواره تعقیب و رصد کنیم.

وی تأمین نیازهای کشور با بهره‌مندی از توان داخلی را مهم‌ترین عامل استقلال کشور دانست و گفت: یک ملت زمانی عزیز و بزرگ می‌شود که مستقل بوده و به بیگانگان وابسته نباشد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی حق ندارد در سرنوشت ملت ایران دخالت کند، گفت: تمام قدرت‌های جهان بدانند که اگر بخواهند با سرنوشت ملت ایران بازی کنند، با سرنوشت آن‌ها بازی می‌کنیم.

سردار سلامی، دریا را پیکارگاه اصلی کشور دانست و بیان کرد: نیروی دریایی باید توان خود را بیش از پیش بالا ببرد و باید به جایی برسد که دریاها در زیر نگاه‌های آن‌ها تسخیر شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه باید حامل پیام اسلام در دریاها باشد، تصریح کرد: امروز به‌روزترین فناوری‌های دفاعی برای تولید و ارتقای شناورهای نظامی در اختیار جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آسیب‌ناپذیر بودن و دستیابی به قدرت اختفا را مهم‌ترین ویژگی شناورهای دریایی دانست و افزود: نگاه همزمان تکنیکی و تاکتیکی سبب می‌شود تا توان ما در تولید و ارتقای شناورهای نظامی روزانه پیشرفت کند.

سلامی با تأکید بر اینکه باید به سوی تولید شناورهای بدون سرنشین حرکت کنیم، بیان کرد: دستیابی به چنین دستاوردی با توجه به دانشی که در اختیار داریم امکان‌پذیر است.

وی با اذعان به اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است، افزود: امروز باید شبکه‌ای از تمام ظرفیت‌های داخلی ایجاد شود تا بتوانیم با قدرت بیشتری در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان ملت ایران هیچگاه عامل پیشرفت ما نمی‌شوند، گفت: امروز مقام معظم رهبری از پیشرفت توان دفاعی راضی هستند، اما قانع نیستند و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا بیش از پیش در حوزه پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار